Заплановане судновласниками зниження заробітної плати - ляпас героям пандемії

Представники моряків прийняли екстраординарне рішення про припинення переговорів щодо майбутньої ставки мінімальної заробітної плати моряків з національними судновласниками в особі Міжнародної палати судноплавства.

Представники моряків прийняли екстраординарне рішення про припинення переговорів щодо майбутньої ставки мінімальної заробітної плати моряків з національними судновласниками в особі Міжнародної палати судноплавства. Профспілки моряків заявили, що вони вважали за краще б обговорення питання з судноплавними компаніями лицем до лиця, щоб не ризикувати десятиліттями усталеної практики МОП, погодившись з вимогами роботодавців відмовитися від об'єктивних розрахунків мінімальної ставки заробітної плати МОП.

«Лише вдруге за довгу історію цих переговорів судновласники і моряки не змогли дійти згоди щодо переглянутої мінімальної ставки заробітної плати моряків. І це - цілком вина судновласників, які вели себе з такою вражаючою відсутністю самосвідомості і з такою неповагою до тих жертв, які довелося понести морякам, особливо за останні 14 місяців», - заявив Марк Дікінсон, представник групи моряків в ILO, Заступник голови секції моряків міжнародної федерації транспортників (ITF).

«Судновласники розкривають свою довгострокову стратегію з підриву соціального діалогу, який дуже важливий для успіху і стабільності цієї галузі на багато років, і тим самим ставлять під загрозу співпрацю, яку ми спостерігали упродовж всієї глобальної пандемії».

Заморожування судновласниками ставок заробітної плати - причина браку робочої сили в галузі.

Дікінсон сказав, що нове дослідження ITF виявило, що чверть моряків розглядають можливість негайного виходу з галузі через триваючу кризу змін екіпажів, а ще 23% моряків не впевнені в своєму майбутньому, припускаючи, що насувається криза дефіциту пропозиції моряків. За його словами, через впровадженя внаслідок пандемії COVID-19 обмежень на переміщення, потенційний моряк ризикує не бачити свою сім'ю роками.

Дікінсон зазначив, що скорочення заробітної плати зараз або в майбутньому з точки зору судновласників є «абсолютний гол в свої ворота». За його словами, за зачиненими дверима компанії все частіше діляться з профспілками своїми побоюваннями з приводу дефіциту пропозиції робочої сили.

«На жаль, результатом мораторію судновласників на підвищення заробітної плати стало скорочення заробітної плати в реальному вираженні, що прискорює скорочення пропозиції робочої сили в галузі. Цим компаніям уже досить складно наймати моряків в умовах ускладнених змін екіпажів, і я б вважав, що зараз саме час інвестувати в людей, роблячи галузь більш, а не менш привабливою», - сказав він.

«Ми знову і знову чуємо від судновласників і їх представників, що вони піклуються про моряків, що моряки« життєво» і «критично важливі» для нашої галузі і глобальних ланцюжків постачань. Але як тільки справа доходить до визнання внеску моряків і до того, щоб на ділі оцінити його, виявивши повагу інститутам, які мають найважливіше значення для забезпечення благополуччя моряків, і забезпечивши помірне підвищення заробітної плати - судновласники показують своє справжнє обличчя».

«Судновласники плачуть крокодилячими сльозами. Вони тільки роблять вигляд, що їм не все одно», - сказав Дікінсон.

Гроші надходять компаніям, але не морякам.

Дікінсон відзначив, що аргументи судновласників про те, що галузь фінансово постраждала під час пандемії, не ґрунтуються на реальності, особливо в порівнянні з тими труднощами і нестабільністю, з якими зіткнулися моряки у боротьбі з пандемією COVID-19, забороною на зміни екіпажів і її впливом на сектори судноплавства, як, наприклад, круїзний.

Він сказав, що тарифи на міжнародні перевезення перебувають на рекордно високому рівні, і більшість судновласників успішно подолали пандемію, незважаючи на попередні їй прогнози падіння доходів і прибутковості. «На зустрічі в ILO ми навели переконливі аргументи, і фінальний звіт це покаже».

«Моряки - герої пандемії. Їм доводилося жертвувати собою знову і знову. Вони буквально ризикували своїми життями, щоб ці компанії змогли пережити COVID-19 і його економічні наслідки. І тепер подяка, яка їм належить, - це отриманий від судновласників ляпас, яка, по суті, змушує моряків вибирати між скороченням заробітної плати зараз або ж скороченням зарплати пізніше. Це ганебно», - сказав Дікінсон.

«Нездатність прийти до домовленості означає, що ITF тепер повинна в односторонньому порядку визначати мінімальну ставку заробітної плати ILO, але, на відміну від судновласників, ми будемо поважати і зберігати вірність формулі ILO, яка є справедливою і об'єктивною», - продовжив Дікінсон. «Формула зводиться лише до збереження купівельної спроможності моряків у стандартній валюті, щоб їх реальна заробітна плата не знижувалася, а також до поділу невеликої частки приросту продуктивності в галузі, яку генерують навички і працьовитість моряків».

Формула встановлює мінімальну заробітну плату в розмірі 683 USD в місяць з 1 січня 2022 року, що на 1,40 USD в день більше нинішньої ставки в 641 USD, яка була встановлена у 2018 році.

Дікінсон зазначив, що «сума, на яку було підвищено заробітну плату, менше вартості чашки кави в більшості країн. Ми стверджуємо, що переглянута мінімальна заробітна плата ILO для моряка першого класу (AB) повинна становити мінімум 683 USD в місяць з першого січня 2022 року, і ми повідомимо про це нашим членським організаціям та Адміністративній раді ILO. В даний час ми готуємося до активної взаємодії із зацікавленими сторонами в галузі і більш широкою громадськістю з метою поширення наших поглядів. Ми будемо використовувати велику мережу контактів і засоби масової інформації для підтримки нашої кампанії за справедливу оплату праці моряків».

«Наші двері залишаються відкритими для подальших переговорів, якщо здоровий глузд візьме гору», - додав Дікінсон.

Профспілка робітників морського транспорту України розділяє обурення і підтримує позицію Міжнародної федерації транспортників.

«Мушу зазначити, що стороною профспілок було зроблено все, щоби зусилля моряків, їх благородна праця і самопожертва знайшли відгук у роботодавців, та висловились хоча б у запропонованій формулою цифрі. Звичайно, ми не очікували такої реакції, однак ми все ще сподіваємося, що позиція сторони роботодавців буде переглянута», - прокоментував результати засідання Перший заступник Голови ПРМТУ Олег Григорюк.

Більше новин з тегом #Моряки

AMSA: Забезпечення добробуту моряків та контроль за умовами праці на суднах

Питання, пов'язані з дотриманням умов праці на суднах, залишаються однією з найбільш актуальних проблем у морській галузі.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Дякуємо за звернення!