Заплановане судновласниками зниження заробітної плати - ляпас героям пандемії

Представники моряків прийняли екстраординарне рішення про припинення переговорів щодо майбутньої ставки мінімальної заробітної плати моряків з національними судновласниками в особі Міжнародної палати судноплавства.

Представники моряків прийняли екстраординарне рішення про припинення переговорів щодо майбутньої ставки мінімальної заробітної плати моряків з національними судновласниками в особі Міжнародної палати судноплавства. Профспілки моряків заявили, що вони вважали за краще б обговорення питання з судноплавними компаніями лицем до лиця, щоб не ризикувати десятиліттями усталеної практики МОП, погодившись з вимогами роботодавців відмовитися від об'єктивних розрахунків мінімальної ставки заробітної плати МОП.

«Лише вдруге за довгу історію цих переговорів судновласники і моряки не змогли дійти згоди щодо переглянутої мінімальної ставки заробітної плати моряків. І це - цілком вина судновласників, які вели себе з такою вражаючою відсутністю самосвідомості і з такою неповагою до тих жертв, які довелося понести морякам, особливо за останні 14 місяців», - заявив Марк Дікінсон, представник групи моряків в ILO, Заступник голови секції моряків міжнародної федерації транспортників (ITF).

«Судновласники розкривають свою довгострокову стратегію з підриву соціального діалогу, який дуже важливий для успіху і стабільності цієї галузі на багато років, і тим самим ставлять під загрозу співпрацю, яку ми спостерігали упродовж всієї глобальної пандемії».

Заморожування судновласниками ставок заробітної плати - причина браку робочої сили в галузі.

Дікінсон сказав, що нове дослідження ITF виявило, що чверть моряків розглядають можливість негайного виходу з галузі через триваючу кризу змін екіпажів, а ще 23% моряків не впевнені в своєму майбутньому, припускаючи, що насувається криза дефіциту пропозиції моряків. За його словами, через впровадженя внаслідок пандемії COVID-19 обмежень на переміщення, потенційний моряк ризикує не бачити свою сім'ю роками.

Дікінсон зазначив, що скорочення заробітної плати зараз або в майбутньому з точки зору судновласників є «абсолютний гол в свої ворота». За його словами, за зачиненими дверима компанії все частіше діляться з профспілками своїми побоюваннями з приводу дефіциту пропозиції робочої сили.

«На жаль, результатом мораторію судновласників на підвищення заробітної плати стало скорочення заробітної плати в реальному вираженні, що прискорює скорочення пропозиції робочої сили в галузі. Цим компаніям уже досить складно наймати моряків в умовах ускладнених змін екіпажів, і я б вважав, що зараз саме час інвестувати в людей, роблячи галузь більш, а не менш привабливою», - сказав він.

«Ми знову і знову чуємо від судновласників і їх представників, що вони піклуються про моряків, що моряки« життєво» і «критично важливі» для нашої галузі і глобальних ланцюжків постачань. Але як тільки справа доходить до визнання внеску моряків і до того, щоб на ділі оцінити його, виявивши повагу інститутам, які мають найважливіше значення для забезпечення благополуччя моряків, і забезпечивши помірне підвищення заробітної плати - судновласники показують своє справжнє обличчя».

«Судновласники плачуть крокодилячими сльозами. Вони тільки роблять вигляд, що їм не все одно», - сказав Дікінсон.

Гроші надходять компаніям, але не морякам.

Дікінсон відзначив, що аргументи судновласників про те, що галузь фінансово постраждала під час пандемії, не ґрунтуються на реальності, особливо в порівнянні з тими труднощами і нестабільністю, з якими зіткнулися моряки у боротьбі з пандемією COVID-19, забороною на зміни екіпажів і її впливом на сектори судноплавства, як, наприклад, круїзний.

Він сказав, що тарифи на міжнародні перевезення перебувають на рекордно високому рівні, і більшість судновласників успішно подолали пандемію, незважаючи на попередні їй прогнози падіння доходів і прибутковості. «На зустрічі в ILO ми навели переконливі аргументи, і фінальний звіт це покаже».

«Моряки - герої пандемії. Їм доводилося жертвувати собою знову і знову. Вони буквально ризикували своїми життями, щоб ці компанії змогли пережити COVID-19 і його економічні наслідки. І тепер подяка, яка їм належить, - це отриманий від судновласників ляпас, яка, по суті, змушує моряків вибирати між скороченням заробітної плати зараз або ж скороченням зарплати пізніше. Це ганебно», - сказав Дікінсон.

«Нездатність прийти до домовленості означає, що ITF тепер повинна в односторонньому порядку визначати мінімальну ставку заробітної плати ILO, але, на відміну від судновласників, ми будемо поважати і зберігати вірність формулі ILO, яка є справедливою і об'єктивною», - продовжив Дікінсон. «Формула зводиться лише до збереження купівельної спроможності моряків у стандартній валюті, щоб їх реальна заробітна плата не знижувалася, а також до поділу невеликої частки приросту продуктивності в галузі, яку генерують навички і працьовитість моряків».

Формула встановлює мінімальну заробітну плату в розмірі 683 USD в місяць з 1 січня 2022 року, що на 1,40 USD в день більше нинішньої ставки в 641 USD, яка була встановлена у 2018 році.

Дікінсон зазначив, що «сума, на яку було підвищено заробітну плату, менше вартості чашки кави в більшості країн. Ми стверджуємо, що переглянута мінімальна заробітна плата ILO для моряка першого класу (AB) повинна становити мінімум 683 USD в місяць з першого січня 2022 року, і ми повідомимо про це нашим членським організаціям та Адміністративній раді ILO. В даний час ми готуємося до активної взаємодії із зацікавленими сторонами в галузі і більш широкою громадськістю з метою поширення наших поглядів. Ми будемо використовувати велику мережу контактів і засоби масової інформації для підтримки нашої кампанії за справедливу оплату праці моряків».

«Наші двері залишаються відкритими для подальших переговорів, якщо здоровий глузд візьме гору», - додав Дікінсон.

Профспілка робітників морського транспорту України розділяє обурення і підтримує позицію Міжнародної федерації транспортників.

«Мушу зазначити, що стороною профспілок було зроблено все, щоби зусилля моряків, їх благородна праця і самопожертва знайшли відгук у роботодавців, та висловились хоча б у запропонованій формулою цифрі. Звичайно, ми не очікували такої реакції, однак ми все ще сподіваємося, що позиція сторони роботодавців буде переглянута», - прокоментував результати засідання Перший заступник Голови ПРМТУ Олег Григорюк.

Більше новин з тегом #Моряки

Гана не будет штрафовать суда с непривитым экипажем до февраля

Морская страховая компания Gard сообщила, что Гана отозвала свое распоряжение о наложении штрафов на суда с непривитым персоналом.

Будьте внимательны к предложениям о трудоустройстве

Одной из наиболее распространенных мошеннических схем является рассылка предложений о работе в море от имени известных судоходных компаний.

Осторожно: судно YANGZHOU CONFIDENCE

В ПРМТУ обратился моряк за консультацией относительно судна YANGZHOU CONFIDENCE (IMO 9774850, Маршалловы острова).

Нехватка персонала, загруженность портов и штамм Омикрон: что ждет морское страхование в 2022?

Спустя более двух лет после начала пандемии COVID-19 давление на мировые цепочки поставок не ослабевает, поскольку обширная сеть каналов, включая порты и морские суда, которые используются для распределения товаров, остается в напряженном состоянии.

Дякуємо за увагу!
Будь ласка, заповніть форму нижче, і ми будемо раді відповісти на ваше запитання!

Дякуємо за звернення!