Залишення моряків: як вчасно розпізнати проблему та отримати допомогу

Залишення екіпажів — це ситуація, коли судновласник або оператор судна припиняє виконувати свої зобов'язання перед моряками та односторонньо розриває будь-які зв’язки зі своїми працівниками.

Це може включати несплату заробітної плати протягом щонайменше двох місяців, незабезпечення базовими ресурсами, такими як їжа, вода, паливо, ненадання медичної допомоги, а також ігнорування необхідності організації репатріації та покриття такиих витрат. Подібні дії не лише порушують базові права моряків, але й ставлять їх у надзвичайно вразливе становище.


Як зрозуміти, що екіпаж залишено?

Розпізнати залишення не завжди легко, особливо якщо судновласник свідомо приховує свої наміри, а самі моряки схильні довіряти словам свого роботодавця. Однак, залишення часто характеризується ознаками, такими як невиплата заробітної плати протягом двох і більше місяців, незабезпечення основними ресурсами для життя на борту та ігнорування запитів екіпажу щодо репатріації, виплати заробітної плати або інших базових потреб.


Що робити, якщо вас залишили?

Перш за все, не залишайтеся сам на сам із проблемою. Пам'ятайте, куди можна звернутись за допомогою:

- ITF (Міжнародна федерація транспортників): Ця організація має глобальну мережу інспекторів, які допомагають морякам у складних ситуаціях, включаючи залишення. Звернутися до ITF можна через електронну пошту abandonment@itf.org.uk або знайти найближчого інспектора ITF на їхньому офіційному сайті.

- ПРМТУ (Профспілка робітників морського транспорту України): ПРМТУ надає підтримку українським морякам та організовує консультації.

- Наталія Єфріменко, Інспектор ITF в Україні оперативно реагує на запити моряків та допомагає ефективно вирішувати ситуації, в тому числі, із залишенням.


Чому важливо діяти швидко?

По-перше, залишення судновласником своїх екіпажів створює серйозні ризики для життя та здоров’я самих моряків. Відсутність ресурсів може призвести до фізичного виснаження, а невизначеність та стрес погіршують психічний стан. Крім того, у разі звернення до страхового клубу, виплати заборгованих заробітних плат обмежуються максимум чотирма місяцями. Тому не варто чекати накопичення значної заборгованості — інформуйте свою профспілку або інспектора ITF якнайшвидше.


ПРМТУ завжди на вашому боці

Якщо ви опинилися в ситуації залишення або маєте підозру, що це може статися, не відкладайте та повідомляйте про це. ITF, її афілійовані профспілки та Інспектора працюють кожного дня, щоб захистити ваші права. Ваше право на гідну працю та безпеку — це наш пріоритет.

Більше новин з тегом #Моряки

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Україна на шляху до ратифікації MLC, 2006: важливий крок до зміцнення позицій на міжнародній арені

У рамках співпраці Міжнародної організації праці (МОП), Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ), відбувся круглий стіл на тему «Кроки України до ратифікації Конвенції МОП про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006)».

Підписано турецьку колективну угоду DAD-DER IBF

14 жовтня 2025 року у Стамбулі відбулася знакова подія – в рамках засідання Турецького спільного переговорного комітету була підписана нова колективна угода DAD-DER IBF на 2026-2027 роки.

Олег Григорюк представив план розвитку ITF-ETF Solidarity Fund

На черговому засіданні Виконавчого комітету Міжнародної федерації транспортників (ITF) Голова ПРМТУ Олег Григорюк представив план подальшої діяльності ITF-ETF Solidarity Fund.

Дякуємо за звернення!