На час пандемії COVID-19 Адміністрація порту Абердін працює за новою системою, яка була розроблена з метою підтримати екіпажі суден, що знаходяться на рейді порту.
Нова схема дозволяє забронювати для судна чотиригодинний «соціальний візит» замість повноцінного заходу в порт. В рамках такого короткого візиту судно може прийняти на борт необхідні продукти харчування, паливо і запчастини.
«Захід судна в порт зазвичай оплачується фрахтувальником, і при цьому мова йде про повноцінний суднозаход із здійсненням вантажних операцій, - пояснив керуючий порту Джон МакГіган, - однак під час кризи COVID-19, коли роботи стало менше, ми хотіли б підтримати судновласників і екіпажі незафрахтованних суден і подбати про їхній добробут. Ми називаємо цю схему "Stow and Go" («Поповни запаси і йди»), і мені здається, що вона трохи нагадує передзамовлення в супермаркеті».
Виконавчий директор порту Мішель Хендфорт додала: «Ми розуміємо, який вплив надає нинішня криза в галузі суспільної охорони здоров'я не тільки на наших клієнтів, але і на власників суден, і членів екіпажів. Морякам доводиться проводити багато часу на якірній стоянці Абердіна - в середньому тут знаходиться близько 20 суден щодня, тому ми прагнули зробити ситуацію як можна більш сприятливою для тих членів екіпажу, які, поряд з працівниками самого порту, є ключовими працівниками галузі».
Схема доступна для всіх суден, які перебувають на рейді, і влада порту також розглядає можливість продовження її дії і після відновлення звичного режиму роботи порту.