Зміни екіпажів і права та обов'язки за договором

Заява, що опублікована минулого тижня Спеціальним тристороннім комітетом МОП по Конвенції про працю в морському судноплавстві (де представлені моряки, морські роботодавці і держави-члени ООН) точно відображає нинішню ситуацію:

«Глобальна пандемія коронавирусу (COVID-19) створює важкі умови для судноплавної галузі та моряків. Повсякденне життя в багатьох країнах сильно обмежене, однак суспільства як і раніше потребують поставок продовольства, ліків і товарів повсякденного попиту, а фабрикам потрібні матеріали і матеріально-технічне забезпечення для доставки своєї продукції. Це підкреслює необхідність створення надійних міжнародних ланцюжків поставок і підкреслює виняткову важливість морської торгівлі для світової економіки, яка залежить від морського судноплавства, яке перевозить 90% усіх товарів».

ITF і JNG (IMEC, IMMAJ, KSA і Evergreen), як відповідальні соціальні партнери, ведуть постійні обговорення наслідків, як для моряків, так і для роботодавців. Зокрема, мова йде про поточні договірні права та обов'язки, в умовах зростаючих обмежень на поїздки, що накладаються більшістю країн, і фактично краху регулярних авіаперельотів, що практично виключає можливість організації регулярних змін екіпажів і репатріацію в цілому.

Більшість морських роботодавців були змушені тимчасово призупинити зміни екіпажів, і ми вдячні і пишаємося тим, як моряки прийняли цей виклик, продовжуючи професійно виконувати свою роботу. Ми хочемо офіційно визнати їх неоціненний внесок у забезпечення функціонування галузі в цих важких обставинах.

Ситуація, однак, вимагає подальших зусиль всіх зацікавлених сторін, і за допомогою Міжнародного переговорного форуму (IBF) ми погодили наступне:

Дотримуватися гнучкості при застосуванні Статті 5 (Тривалість працевлаштування) Рамкового договору IBF, яка дозволить роботодавцям і морякам взаємно продовжувати діючі контракти після закінчення максимального терміну їх тривалості до 15 травня 2020 року. Постійно переглядати цю домовленість кожні два тижні;

Надати додаткове керівництво із тлумачення Рамкового договору IBF CBA в обставинах, викликаних пандемією Covid-19, які не були передбачені при його складанні.Потенційні сценарії і узгоджені підходи наведені у Додатку 1 до цього листа і повинні застосовуватися в якості керівних принципів на всіх суднах, покритих IBF договором, за винятком випадків, коли місцеве законодавство передбачає інше, більш суворе тлумачення.

Крім того, ми прекрасно розуміємо, що збільшення максимальної тривалості контракту може бути тільки тимчасовим рішенням, яке буде прийнятним протягом обмеженого періоду часу. Ми хочемо запевнити моряків у тому, що за лаштунками проводиться велика робота із лобіювання урядів, одночасно з пошуком дієвого вирішення цієї величезної проблеми.

Заплановані зміни екіпажу залишаються пріоритетом, де це можливо; як тільки деякі з обмежень буде знято або, принаймні, пом'якшені для моряків («ключових працівників»), і деякі рейси будуть відновлені, почнеться процес репатріації.

Франческо Гарджуло, Спільний секретар JNG і генеральний директор IMEC

Жаклін Сміт, Морський Координатор ITF

Більше новин з тегом #Моряки

ЄДКІ 2025: РОЗКЛАД

РОЗКЛАД проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для спеціальності 271 «Морський та внутрішній водний транспорт»

Представники ПРМТУ перевірили умови праці на борту двох суден

Представники ПРМТУ — інспектор ITF в Україні та помічник інспектора — відвідали два судна, покриті колективними договорами ПРМТУ, які перебували в Ізмаїлі.

ЄДКІ 2025: Міфи VS Факти

Шановні здобувачі освіти, що планують складати ЄДКІ в 2025 році!

ЄДКІ 2025: затверджено графік складання іспитів

Міносвіти внесені зміни до графіку складання ЄДКІ. Зокрема, змінено дати проведення ЄДКІ для здобувачів освіти на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.

Дякуємо за звернення!