Сім років моряк не отримує зарплати

20 вересня 2012 року Абдул Насер Салех розпочав свою роботу механіком на борту судна AL MAHA (IMO 7721146). Десять років по тому він все ще на судні – зараз в порту Джидда Саудівської Аравії.

Останні сім із цих років він не отримував заробітну плату. Власники обдурили його, вмовивши залишитися на посаді, в той час як інші члени екіпажу змінялися, здебільшого отримуючи свою законну зарплату.

“ITF вкрай стурбована долею Абдула Насера Салеха,” – сказав Мохамед Аррачеді, координатор мережі ITF проті зручніх прапорів у країнах Арабського світу та Ірану. “Він був не в змозі утримувати свою родину. Він навіть не зміг побачити декого із своїх дітей. З ним поводилися як з рабом. Йому має бути виплачено те, що йому належить, і дозволено повернутися додому без зволікання”.

Прапор Танзанії ухилився від своїх зобов'язань перед моряком і лише одного разу відповів стриманою відповіддю на численні запити Міжнародної федерації транспортників.

Салех – громадянин Сирії, члени його сім'ї жівуть в Єгипті та Судані. Він зміг відвідати своїх дітей у Судані, коли судно стояло там протягом тривалого часу. Але він не мав можливості приїхати до Єгипту з того часу, як він піднявся на борт судна AL MAHA у 2012 році.

"Я зажадав плату, але отримав тільки погрози", – сказав Салех. “Початковий власник помер, і коли його син вступив у володіння, він погодився виплатити суму у розмірі 140 000 доларів США як заборгованість із заробітної плати. Він навіть підписав документ, але гроші так і не надійшли”.

Крім виключного випадку Салеха, на кораблі перебувають ще дев'ять сирійських моряків, жодному з яких не заплатили з того часу, як вони приєдналися до команди 24 липня 2022 року. ITF також переслідує власників задля термінової виплати цієї заборгованості.

Судно в даний час належить компанії Abalkhail Marine Navigation, зареєстроване під прапором Танзаніїі та працює з порту Джидда. Воно було побудовано в 1979 як паром RO-RO, але в даний час використовується як вантажне судно.

ITF направила власникам, морським органам влади Саудівської Аравії та органам держави прапора листа із вимогою виплатити Салеху належну йому суму і репатріювати або в Судан, або до Єгипту.

Саудівська Аравія оглянула судно і розслідує ситуацію, але на сьогоднішній день проблеми ще не вирішені. У моряка тепер немає трудового договору з власниками, але, як зазначає Аррачеді, якщо моряк працює на судні, це не має бути можливим і саме собою є порушенням міжнародних морських норм.

Влада Танзанії просто відповіла електронним листом, що вони вивчають справу. Тим часом сім'ї Салеха доводиться виживати без його фінансової підтримки.

Відповідно до Конвенції МОП про працю у морському судноплавстві (MLC, 2006), яку ратифікувала Танзанія (але не Саудівська Аравія), судновласники повинні сплачувати мінімальну заробітну плату не рідше одного разу на місяць та фінансувати витрати на репатріацію наприкінці терміну служби моряків.

Якщо моряку не платять більше двох місяців, то технічно судно вважається покинутим.

ITF надіслала додаткові електронні запити, але від жодної зі сторін не було отримано задовільної відповіді.

“Ситуація дуже погана,” – каже Салех, – “моя сім'я вижила лише завдяки допомозі друзів та накопиченню боргів. Вони покладаються на мене, і я багато працюю – я маю бути в змозі їх підтримувати. Але я не можу."

Міжнародне право теоретично захищає таких моряків, як Абдул Насер Салех від подібної експлуатації. Але є серйозна лазівка. Хоча вони часто працюють у міжнародних водах, судна мають бути зареєстровані в одній країні, і ця країна, так звана держава прапора, несе юридичну відповідальність за забезпечення дотримання власниками судів певних основних стандартів безпеки та добробуту екіпажу. MLC призначена для забезпечення рівних умов, щоб судна по всьому світу відповідали одним і тим же стандартам поводження з моряками.

Проблема в тому, що міжнародні суднові реєстри фінансуються за рахунок зборів, які стягуються із судновласників. Дотримання суворих стандартів безпеки та добробуту коштує грошей їхніх “клієнтів”, тому реєстри не мають стимулу для забезпечення дотримання закону.

“У брудній частині судноплавної галузі складається враження, що поліції платять злочинці,” – сказав Стів Троусдейл, координатор Інспекторів ITF. “Ми бачимо, що власники суден, які хочуть ухилитися від своїх обов'язків, обирають держави прапора, які, як вони знають, будуть мало чи зовсім не зацікавлені у дотриманні стандартів. Це економить їм гроші, але означає, що екіпажі опиняються на невідповідних судах, не знаючи скільки і коли їм можуть заплатити. Історія Абдула Насера Салеха – крайній приклад, але, на жаль, подібні випадки надто поширені”.

Судно AL MAHA в даний час зареєстроване в Танзанії (Занзібар), яка вважається одним із найзлісніших злочинців. Відповідно до Паризького меморандуму про взаєморозуміння порти в Європі та вздовж атлантичного узбережжя Північної Америки ведуть облік перевірок судів. Наразі 11 судам, зареєстрованим у Танзанії, взагалі заборонено заходити до цих портів через недоліки. Протягом довгого часу Танзанія знаходилася в чорному списку Паризького меморандуму, попереджаючи портових інспекторів про те, що її судна належать до тих, хто наражається на найбільший ризик недотримання стандартів. Нещодавно прапор було переведено до сірого списку, а це означає, що реєстровані ним судна, як і раніше, вважаються небезпечними, але ситуація покращується, а не є однією з найгірших.

Більше новин з тегом #Моряки

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

«Ракета вибухнула у 500 метрах від нашого судна»

Розповів член екіпажу судна PINOCCHIO, атакованого хуситами

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!