За інформацією, отриманою ПРМТУ, Міжнародною морською організацією зафіксовано декілька випадків виходу з морських портів України суден, укомплектованих лише мінімально необхідним складом екіпажу, в наслідок чого були утворені додаткові ризики для безпеки суден, їх екіпажів та вантажу під час їх слідування «зерновим коридором».
Про такі випадки поінформував представник ІМО в Спеціальному координаційному центрі, який створено для реалізації «зернової ініціативи» під час чергової онлайн наради робочої групи, яка була утворена Міжнародною організацію праці спільно з ІМО, найбільшими об’єднаннями судновласників (Міжнародна палата судноплавства (International Chamber of Shipping), Intermanager, Intertanker), представниками неурядових та благодійних організацій, що надають допомогу морякам, а також ПРМТУ.
МОП та ІМО звертають увагу на недопущення втоми моряків через необхідністю постійного несення вахти у складі не повних екіпажів суден під час вантажних операцій, підготовки до виходу з порту та слідування судна в складі каравану суден. Судновласники були змушені звертатися до адміністрацій держав прапору таких суден для отримання разового дозволу на перехід суден з морських портів України до Стамбулу, де судна були доукомплектовані повним екіпажем для забезпечення подальшого безпечного переходу до порту призначення.
Враховуючи вищевикладене, ПРМТУ невідкладно направлено додаткове звернення до Президента України Володимира Зеленського, Кабінету Міністрів України та Ради Національної безпеки та оборони України.
Нагадуємо, що ПРМТУ було направлено аналогічне звернення щодо необхідності найскорішого надання морякам дозволу на перетин державного кордону України, у тому числі для забезпечення безпеки перевезень вантажів, що слідують з морських портів України.