Нестача персоналу, завантаженість портів і штам Омікрон: що чекає на морське страхування в 2022?

Більш ніж через два роки після початку пандемії COVID-19 тиск на світові ланцюжки поставок не слабшає, оскільки велика мережа каналів, включаючи порти та морські судна, що використовуються для розподілу товарів, залишається в напруженому стані.

Страхові компанії турбуються через нестачу персоналу в майбутньому, завантаженість портів, зниження місткості суден і контейнерів, а також труднощі в постачанні у зв'язку з появою нового штаму вірусу – Омікрон. Поки що він не сильно впливає на морське страхування, але в майбутньому можуть виникнути проблеми, оскільки він має високий відсоток заразності. Якщо вірус виявлять хоча б у одного морського працівника, невдовзі весь екіпаж може вийти з ладу. Якщо ознаки коронавірусної хвороби виявлено на ранніх етапах, виникає потреба у самоізоляції хворих. Це, зрештою, призводить до нестачі робочої сили та ставить під загрозу роботу судна.

Серйозні затримки означають, що вантажні компанії платитимуть більше, щоб отримати контейнери швидше, ніж їхні конкуренти. Вартість перевезення і так різко зросла з початку 2021 року і продовжує зростати й досі. Наприклад, вартість доставки вантажів із Китаю до Європи збільшилася вчетверо.

Поява Омікрон спонукала транспортний сектор готуватися до нової хвилі пандемії. Так, Міжнародна рада морських роботодавців, Міжнародна судноплавна палата та Міжнародна федерація транспортників запустили міжнародну програму посиленого карантину для екіпажів. Світова організація охорони здоров'я та Міжнародна організація праці сформували нову ініціативну групу, щоб забезпечити виконання протоколів з коронавірусу для працівників транспорту.

Страховики P&I клубів вже створюють резервні фонди, щоб покрити витрати на карантин, репатріацію та зміни моряків.

У норвезькій страховій компанії Skuld все більше турбуються про благополуччя моряків, які постраждали як від самої хвороби, так і від наслідків жорстких обмежень на поїздки, що запроваджені по всьому світу.

«Штам Омікрон лише посилив вже існуючі логістичні проблеми з розширеними карантинними вимогами та труднощами при зміні екіпажу, – поділився виконавчий директор Skuld Столе Хансен. – Навіть якщо з'ясується, що новий штам викликає лише легкі симптоми, ми очікуємо, що ці проблеми продовжуватимуться доти, доки не відбудеться чіткої зміни політики урядів та зняття обмежень».

«Насправді поки що рано говорити про щось конкретне», – вважає Саймон Своллоу, виконавчий директор Shipowners Club. – Ми не помічаємо зростання претензій, хоча очікуємо, що це може призвести до більшої кількості нових інцидентів. Насамперед, наша увага, мабуть, більше спрямована на неминучі проблеми, спричинені впливом вірусу на певні сектори, які необхідні для оперативного управління процесом, такі як сюрвеєри та рятувальники».

Генеральний секретар Міжнародного союзу морського страхування Ларс Ланге мав схожі побоювання.

«Брак персоналу через потенційні інфекції, перевантаженість портів, недостатню місткість суден і контейнерів, брак продукції, яка створює додаткове навантаження на ланцюжок транспортних поставок – це нескінченна історія», – зазначає він.

Сюзанна Бірн, керівник відділу страхових вимог компанії West, погодилася з тим, що ще зарано говорити про те, наскільки великий вплив буде мати Омікрон: як з точки зору кількості моряків, які заразяться новим штамом, так і з точки зору екіпажів, що повернулися, термін контрактів яких минув. «Ми будемо працювати з нашими членами та глобальними партнерами, щоб гарантувати ефективні стратегії подолання проблем психічного здоров'я, які будуть доступні для будь-якого екіпажу, який зіткнеться з новим штамом чи тривалим перебуванням у морі. Ми також рекомендуємо нашим членам якомога швидше організувати повну вакцинацію всіх своїх екіпажів».

Тим часом Gard – найбільший у світі клуб взаємного страхування P&I – назвав три основні випадки, у яких він покриє витрати екіпажів, пов'язані з пандемією. Відповідно до правил клубу до переліку увійшли хвороби екіпажу, карантин та дезінфекція, а також переведення на посадку хворих та померлих членів екіпажу.

Потрібен час, перш ніж ланцюжки поставок зможуть повернутися в потрібне русло у всьому світі. Урядам варто замислитися про наслідки можливої нової хвилі пандемії та забезпечити вільне пересування та репатріацію моряків з дотриманням заходів безпеки.

Більше новин з тегом #Моряки

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

«Ракета вибухнула у 500 метрах від нашого судна»

Розповів член екіпажу судна PINOCCHIO, атакованого хуситами

Дякуємо за звернення!