«Грабіж на морі»

«Грабіж на морі»: масові систематичні крадіжки зарплати моряків по всьому ланцюжку поставок в Австралії

Профспілки моряків заявляють, що скандальні систематичні розкрадання зарплат моряків у австралійських водах на борту вантажних суден, які беруть участь у міжнародній торгівлі, стали звичною справою та ганьбою нації.

Центр майбутньої роботи Австралійського інституту ділиться цим одкровенням у своїй доповіді Robbed at Sea (Грабіж на морі); у ньому проаналізовано дані, які австралійська інспекція Міжнародної федерації транспортників (ITF) зібрала по крихтах, провівши понад 5 тисяч перевірок суден у портах Австралії з 2012 по 2022 р.

ITF інспектора Австралії виявили порушення мінімальних міжнародних трудових стандартів на 70% суден, які відвідують австралійські порти. В результаті за цей час інспекторам вдалося повернути морякам $38 млн. заборгованості із заробітної плати.


Прибуток важливіший за людину


"Міжнародні судноплавні компанії отримують нечуваний прибуток, наживаючись на експлуатації невидимих і найчастіше вразливих працівників судів під зручними прапорами, де не дотримуються мінімальних трудових норм", - заявив Педді Крамлін, президент ITF і Національний секретар Профспілки моряків Австралії (Maritime Union of Australia, MUA).

Моряки, які працюють на зареєстрованих під зручним прапором судах, часто є вихідцями з країн з низьким рівнем заробітної плати. Ці моряки обмежені можливості опиратися експлуатації з боку недобросовісних судновласників. Для захисту цих уразливих працівників потрібно, щоб у портових країнах (таких, як Австралія) діяли суворі закони.

У доповіді Австралійського інституту названо кілька лазівок та слабких місць у законах, які дозволяють судновласникам постійно експлуатувати таких моряків, навіть якщо вони перевозять вантажі між австралійськими портами.

Координатор ITF Австралії Іен Брей заявив, що оприлюднені в доповіді «Грабіж на морі» суми та викриття – це лише верхівка айсберга.

«Крадіжка заробітної плати працівників зазвичай зазвичай свідчить про ширші проблеми і серйозніші порушення. Якщо бос готовий систематично красти зарплату у своїх екіпажів, можна бути впевненим, що існують інші способи шахрайства», – заявляє Брей.

«Повальне розкрадання зарплат у секторі міжнародних морських перевезень є серйозною проблемою. Однак, коли йдеться про дотримання трудових стандартів у морському судноплавстві, – тут має місце явний розлад у роботі різних регулюючих органів, таких як Австралійське управління безпеки на морі, Омбудсмен з питань справедливої зайнятості та портової влади. Ми сподіваємося, що цей “розлад” незабаром буде ліквідований, щоб подібні зловживання могли бути вчасно виявлені, припинені, а також запобігти», – додав Іен Брей.

Він також заявив, що проблеми, зазначені у звіті, мають вирішуватися скоординовано федеральними урядовими установами, які мають повноваження та обов'язки щодо забезпечення дотримання трудового законодавства.


Повсюдне розкрадання зарплат впливає на економіку Австралії


Оскільки морем перевозиться понад 90% австралійського імпорту та експорту, міжнародні морські перевезення торкаються кожного аспекту економіки Австралії.

«Експлуатація та погане поводження міжнародних судноплавних компаній із цими працівниками повинні викликати серйозну занепокоєність у кожного підприємця та кожного споживача Австралії», – каже Крамлін. «Систематичне розкрадання зарплат моряків та погане поводження з уразливими невидимими працівниками кидає тінь на наші цінності – справедливе поводження та гідність на роботі.

У доповіді «Грабіж на морі» міститься десять конкретних рекомендацій щодо скорочення випадків розкрадання заробітної плати у іноземних моряків у водах Австралії. Серед них – закриття існуючої правової лазівки, (яка дозволяє судам з іноземною реєстрацією здійснювати два рейси між австралійськими портами, не дотримуючись Закону про справедливі трудові відносини або Закону про розмір винагород у морській галузі), а також посилення інспекційних ресурсів Австралійського управління безпеки на морі та Омбудсмена з питань справедливої зайнятості, щоб покращити дотримання чинного законодавства.


Відроджений сектор морських перевезень Австралії підніме стандарти


На цьому тлі прагнення нового лейбористського уряду сформувати стратегічний флот судів під австралійським прапором і з австралійськими екіпажами має підвищити стандарти для всіх моряків, які відвідують порти Австралії.

«Систематичні зловживання та несумлінна поведінка цих компаній показують, наскільки гостро потрібне втручання», – заявляє Крамлін. «ITF стежила і стежить за дотриманням норм праці на морському транспорті, коли колишній ліберальний уряд не хотів йти на поступки і демонстрував байдужість, а такі представники галузі, як Shipping Australia Limited, які відповідають за зв'язки з громадськістю, займалися дезінформацією і забалтуванням проблем».

Цього тижня організація Shipping Australia Limited, що представляє міжнародних судновласників, що працюють в Австралії, продовжила критикувати відродження австралійського сектора морських перевезень, і показала, що по-справжньому вона зацікавлена тільки в тому, щоб зам'яти зловживання в галузі, а не покращувати стандарти разом з урядом і профспілками.

«Замість розповсюдження липових новин для захисту того, що підприємства галузі вважають своїми комерційними інтересами, вони мають більше працювати, щоб викорінити розкрадання зарплат. Нещодавній коментар так званої групи лобістів Shipping Australia Limited проти пропозиції уряду щодо формування стратегічного флоту – це ще один зухвалий і безглуздий акт опору підвищенню стандартів для моряків, про який автори доповіді відгукуються у найрізкіших виразах», – додав Крамлін.

Серед наведених у доповіді рекомендацій є такі:

  • Перекрити діючу лазівку в законодавстві, яка дозволяє судам з іноземною реєстрацією здійснити два рейси між австралійськими портами, не дотримуючись Закону про справедливі трудові відносини або Закону про розмір винагород у морській галузі.
  • Посилити інспекційні ресурси Австралійського управління безпеки на морі та Омбудсмена з питань справедливої зайнятості, щоб покращити дотримання чинного законодавства.

Більше новин з тегом #ITF

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Команду ITF Інспекторату розширено: напоготові до роботи

Ще одинадцять інспекторів ITF пройшли вступну програму, яка відбулася в ITF House в Лондоні, Великобританія. Зараз вони вже цілком готові до виконання своїх нових обов'язків і боротьби за права моряків у всьому світі, сприяючи зміцненню солідарності з міжнародними профспілками та зацікавленими сторонами морської галузі.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!