Для чого моряку може стати в нагоді номер IMO

Чому номер IMO судна такий важливий?

Номер IMO є унікальним ідентифікатором судна. Він був запроваджений Міжнародною морською організацією у 1987 році з метою підвищення безпеки, запобігання забруднення навколишнього середовища та перешкоджання морському шахрайству.

Номер IMO є обов'язковим для застосування пасажирськими суднами валовою місткістю від 100 тонн та всіма вантажними суднами валовою місткістю від 300 тонн. Сьогодні також допускається добровільне використання номера IMO рибальськими суднами валовою місткістю від 100 тонн.

Номер IMO нерозривно пов'язаний із корпусом судна протягом усього часу його існування, від верфі до утилізації, незалежно від того, яке ім'я судно нині несе, кому належить і під чиїм прапором ходить.

Структура та цілісність номера IMO?

Номер IMO складається з двох частин: семизначного цифрового номера, що змінюється, і незмінного літерного префікса “IMO” перед ним.

Цілісність номера IMO може бути перевірена за його контрольною цифрою наступним чином: кожна з перших шести цифр множиться на множник від 2 до 7, що відповідає позиції кожної цифри праворуч наліво. Отримані числа сумуються і остання цифра суми повинна співпадати з контрольною останньою цифрою.

Наприклад, для IMO 9811000 (нашумілий контейнеровоз EVER GIVEN): (9×7)+(8×6)+(1×5)+(1×4)+(0×3)+(0×2) = 120 – виділена цифра 0 збігається з останньою цифрою в номері IMO, отже він – цілісний.

Для чого моряку може стати в нагоді номер IMO?

Дізнавшись у крюїнгу номер IMO судна, на якому йому буде запропоновано працювати, моряк може скористатися ним для перевірки свого потенційного місця роботи.

Так, завдяки номеру IMO моряки можуть ідентифікувати судно – знайти саме його серед інших з однаковими назвами (що зустрічається досить часто), перевірити місцезнаходження та співвіднести його з місцем передбачуваної посадки на судно. Зробити це можна завдяки популярному сайту www.marinetraffic.org.

Винятково важливо перевірити судно щодо покриття колективним договором ITF стандарту на сайті www.ITFSeafarers.org.

Загальну інформацію про судно можна знайти на сайті www.equasis.org. Корисно буде перевірити, яка компанія керує судном, а не просто є його реєстровим судновласником – бажано, щоб у трудовому контракті було вказано контактні дані реального роботодавця моряка.

Завдяки номеру IMO можна перевірити наявність порушень, виявлених органами державного портового контролю (PSC). Зробити це можна, відвідавши сайти: www.parismou.org, www.tokyo-mou.org, www.bsmou.org.

Більше новин з тегом #Моряки

ITF: Кількість залишених моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Українські курсанти морських закладів освіти склали ЄДКІ за кордоном

Усі тимчасові екзаменаційні центри за кордоном успішно завершили проведення Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ). Явка була відмінною — усі, хто прийшов на іспит, мали змогу без перешкод його скласти.

Мирна праця — під обстрілами: росія вбила портовика, члена ПРМТУ

Сьогодні внаслідок ракетного удару, завданого росією по контейнерному терміналу HHLA в Одесі, загинули три працівники порту, члени Профспілки робітників морського транспорту України. Ще шестеро отримали поранення.


Перевтома моряків під час рейсу — прямий ризик для безпеки судноплавства

У Норвегії другому помічнику капітана контейнеровоза NCL Salten висунуто звинувачення у недбалості під час несення вахти, що призвела до посадки судна на мілину поблизу Тронхейма.

Дякуємо за звернення!