Як посуха змінює правила судноплавства: Виклики для Панамського каналу

Сильна посуха в Панамі серйозно вдарила у світову судноплавну галузь. Вирішення цієї проблеми має стратегічне значення для різних областей, включаючи міжнародну торгівлю, економіку, довкілля та геополітику.

Для більш повного розуміння ситуації, що склалася, ми поговорили з досвідченим капітаном Олегом Колесніковим. Він поділився своїм професійним поглядом на проблему та своє бачення можливого її вирішення.

Олег Колесников, капітан, яки має досвід роботи в морі – 23 роки. Член Міжнародної асоціації професіоналів морської та судноплавної галузі (IAMSP), Північноамериканської асоціації захисту морського середовища (NAMEPA), Товариства акредитованих морських сюрвейєрів (SAMS), Глобальної міжнародної асоціації морських сюрвейєрів (NAMS CMS). Засновник та голова компанії Key Marine, LLC, яка забезпечує комплексні морські консультаційні послуги для суден та компаній, що займаються морськими перевезеннями. Компанія заснована у серпні 2023 року і вже отримала Global Recognition Award від світової спільноти.

У 2006 році закінчив Одеську морську академію (нині НУ «ОМА») за спеціальністю «Судноводіння», потім у 2021 році – Мідлсекський університет у Лондоні як магістр ділового адміністрування в галузі судноплавства та логістики.

З професійних досягнень – безаварійна експлуатація судна, ефективне управління екіпажем, просування інновацій, успішне виконання складних місій, навчання та наставництво.



- Олеже, яке значення Панамського каналу для судноплавства?

- Панамський канал – це найважливіший морський шлях, що з'єднує Атлантичний та Тихий океани. Він забезпечує скорочення часу та витрат на транспортування товарів між східними та західними частинами світу. Значення каналу полягає в тому, що він дозволяє судам уникнути довгого плавання навколо Південної Америки, скорочуючи час у дорозі та значно знижуючи витрати на транспортування вантажів.


- Що відбувається у Панамському каналі зараз та які загрози існують для світової торгівлі?

- У Панамському каналі в даний час виникли певні труднощі через кліматичні умови, що змінюються, зокрема, через посуху. Це призводить до зменшення рівня води в каналі, що може обмежити вантажопідйомність суден, що проходять через нього. Зменшення вантажопідйомності суден може створити проблеми для світової торгівлі, збільшуючи витрати на доставку та збільшуючи час у дорозі.


- Які обмеження нині діють для суден у зв'язку із посухою?

- Адміністрація Панамського каналу здійснює додаткове скорочення кількості суден з метою економії води, оскільки посуха, що посилюється суворою погодною системою Ель-Ніньо, продовжує знижувати рівень води у шлюзах ключового глобального торгового каналу.

За даними влади Панамського каналу, посуха вимагає від них скорочення кількості щоденних транзитних суден з 29 до 25, а наступні тижні вони скорочуватимуть транзит суден ще більше, поки в лютому воно не знизиться до 18 суден на день. Це від 40% до 50% повної потужності. У нормальних умовах щодня каналом проходило 34-36 суден. Посуха і скорочення кількості судів серйозно впливають на торговий потік.


- Які типи судів найбільше торкнулися цих обмежень?

- Контейнеровози, що прямують через Панамський канал на східне узбережжя США.


- Як зміни у графіку транзиту через Панамський канал впливають на простої вантажів, і які галузі та товари наражаються на ризик через ці затримки?

- Панамський канал залишається затребуваним маршрутом для торгівлі на східному узбережжі, надаючи швидший шлях доставки. Наприклад, час доставки морських вантажів з Шеньчженя (Китай) до Майамі (Флорида) Суецьким каналом займає 41 день, а через Панамський канал - всього 35 днів.

Однак скорочення графіка транзиту тягне за собою збільшення простоїв, що змушує відправників вантажу на Східному і Західному узбережжях США розробляти альтернативні стратегії. Додатковий час у дорозі через Суец може додати від тижня до десяти днів до часу прибуття вантажу.

Ці зміни в розкладі транзиту через Панамський канал вплинуть на постачання вантажів і виробничі ланцюжки, вплинуть на логістичні витрати і можуть вплинути на цінову політику товарів.


- Яких заходів безпеки вживаються для забезпечення безпечного руху суден в умовах посухи?

- Дії Адміністрації Панамського каналу включають обмеження вантажопідйомності суден, покращення управління водними ресурсами та розробку планів для підтримки прохідності каналу в періоди посухи.


- Чи є якісь особливості чи ризики, з якими суди стикаються під час проходження каналу під час посухи?

- Зменшення простору в каналі через низький рівень води може спричинити труднощі при маневруванні для великих суден, що вимагають великої глибини для безпечного проходження.


- Які заходи вживаються для співпраці із судноплавними компаніями та іншими заінтересованими сторонами?

– По-перше, це регулярний обмін інформацією. Адміністрація каналу підтримує відкриту комунікацію з судновласниками та компаніями для інформування про поточні умови каналу, обмеження та майбутні зміни.

По-друге, проведення консультацій та погоджень із судноплавними компаніями для планування та управління рухом суден в умовах посухи, створення спільних планів дій для ефективного подолання обмежень, пов'язаних із посухою, та мінімізації впливу на вантажоперевезення.

Така співпраця допомагає врахувати інтереси судновласників та компаній, знизити можливі ризики та мінімізувати вплив посухи на світову торгівлю через Панамський канал.


- Які екологічні наслідки можуть виникнути внаслідок посухи у каналі?

- Це зміни в екосистемі, загроза для водних видів, можливе погіршення якості води, вплив на берегові лінії. Екологічні наслідки можуть бути значними, тому Адміністрація каналу зазвичай вживає заходів для мінімізації впливу на навколишнє середовище та моніторить ситуацію для запобігання негативним наслідкам для природи.


- Як Адміністрація Панамського каналу планує боротися з кризою, зберігаючи воду та забезпечуючи прохідність судів, і яких заходів можна вжити в майбутньому?

- Ведеться ретельне керування водними ресурсами, включаючи регулювання потоку води, використання шлюзів та штучні резервуари для збереження води в каналі.

Шляхом встановлення обмежень на вантажність суден адміністрація каналу може мінімізувати вплив на прохідність каналу в умовах низького рівня води.

Адміністрація каналу співпрацює з науковими та екологічними організаціями для розробки планів управління водними ресурсами та мінімізації впливу на довкілля.


- Чи є плани щодо покращення інфраструктури Панамського каналу з урахуванням змінних кліматичних умов та можливих посух у майбутньому?

У майбутньому можливі додаткові заходи, такі як інвестиції у більш ефективні системи керування водою, більш точні методи прогнозування змін клімату та його впливу на рівень води в каналі, а також розробка більш гнучких стратегій керування для мінімізації ризиків, пов'язаних із посухою.

Більше новин з тегом #В світі

Криміналізація моряків: міжнародна проблема

Дізнайтеся більше про те, як Міжнародна федерація транспортників (ITF) бореться з несправедливим ставленням до моряків після інцидентів і підозр у злочинах на морі

ПРМТУ звернулася до МЗС України за роз'ясненнями

Після оголошення МЗС України тимчасовогопризупинення з 23.04.2024 року вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах за заявами громадян України чоловічої статі від 18 до 60 років (окрім дій, пов’язаних зоформленням посвідчень особи на повернення в Україну), ПРМТУ отримала численні запити від моряків, громадян України, які знаходяться за кордоном.

Солідарність без кордонів: європейські профспілки підтримують Україну

Цього тижня ПРМТУ взяла участь у Профспілковому саміті на підтримку України, організованому Європейською конфедерацією профспілок (ETUC). Він пройшов 22-23 квітня у м. Люблін (Польща) та об'єднав близько 120 представників різних профспілок Європи.

Відкритий лист до ООН

Спільний відкритий лист представників морської індустрії Генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррішу

Дякуємо за звернення!