300 тисяч моряків позбавлені можливості повернутися додому

Криза змін екіпажів вимагає дій з боку урядів

Згідно з оцінками Міжнародної федерації транспортників (ITF), в даний час близько 300 тис. моряків «застрягли» на борту суден через кризу змін екіпажів, причиною якого стали урядові обмеження і заборони на переміщення в зв'язку з Covid-19. Стільки ж моряків на березі очікують можливості відправитися на судна. Таким чином, існуюча криза торкнулася 600 тис. моряків.

Уже виповнився місяць після заяви ITF «Досить!» на адресу урядів світу, а також після запевнення федерації, що вона і її членські організації допомагатимуть морякам по всьому світу реалізовувати їх права на припинення роботи, списання з судна, репатріацію і возз'єднання з сім'ями після закінчення терміну дії їхніх трудових договорів.

За словами Генерального секретаря ITF Стівена Коттона, за минулий з 15 липня місяць відбулися деякі позитивні зміни, але уряди занадто мало зробили для введення винятків і протоколів, необхідних для організації змін діючих екіпажів по всьому світу.

«300 тисяч моряків застрягли на борту суден, ще 300 тисяч зазнають фінансових труднощів вдома, очікуючи відправлення на судна і можливості знову почати заробляти собі на життя». Уряди є найбільшою перешкодою на шляху до вирішення зростаючої кризи зміни екіпажів», - сказав Стівен Коттон.

«Уряди повинні відкрити очі і усвідомити, що дозвіл змін екіпажів - це необхідність; неприпустимо і неприйнятно, щоб кількість втомлених і знеможених моряків на суднах по всьому світу продовжувала зростати, так як це наражає на небезпеку їх життя, судна і все морське середовище. Моряки і їх профспілки глибоко стурбовані небезпекою для життя, майна та навколишнього середовища, оскільки шанси виникнення серйозної аварії або катастрофи зростають з кожним днем. Урядам необхідно вжити заходів, перш ніж ми станемо свідками загибелі більшої кількості людей або ж великої катастрофи на морі. Необхідні термінові дії.

Минулого місяця ми підвели риску і заявили, що ITF і наші членські організації готові підтримати моряків у відстоюванні їхніх прав на припинення роботи, списання та повернення додому до своїх родин, як тільки їх контракт закінчується і це буде безпечно. За останній місяць ми давали поради і допомагали тисячам моряків в реалізації цього основоположного права», - сказав Стівен Коттон.

Голова Секції моряків ITF Дейв Хейндел зазначив, що ITF і її соціальні партнери роблять все можливе, щоб підняти тривогу і підштовхнути до реальних змін, які дозволять змінити екіпажі.

«Ми працювали разом з нашими партнерами над пошуком практичних рішень і пропонували їх урядам. Ми дякуємо урядам, які надали морякам можливість списання з судна і зміни, запровадивши отримання візи після прибуття і звільнення від віз, але сумний факт полягає в тому, що далеко не всі уряди готові йти на діалог, а деякі навіть посилюють обмеження», - сказав Дейв Хейндел.

«Неприпустимо, що деякі країни скасовують дозволений раніше сход моряків на берег або починають обмежувати кількість людей, яким щодня дозволено в'їжджати в країну. Країнам, які залежать від морської торгівлі, як, наприклад, Австралії і Росії, пора проявити свою міць в цьому питанні.

Ми також чітко дали зрозуміти, що ми і наші членські організації будемо стежити за діяльністю 13 урядів, які взяли на себе зобов'язання в цьому місяці на Міжнародному морському віртуальному саміті по змінах екіпажів, що проводиться Великобританією. Ми маємо намір переконатися в тому, що вони дотримуються прийнятого курсу, а також закликати уряди інших країн приєднатися. Існуюча криза вимагає від урядів всіх держав вироблення єдиного рішення, яке в повній мірі враховувало б потреби моряків усього світу. Порожні обіцянки не є ефективними в рішенні проблеми. що виникла.

Сім'я ITF також з осудженням відноситься до будь-яких спроб залякати або внести моряків в так звані «чорні списки» за те, що вони скористалися своїм правом людини на припинення роботи і репатріацію після закінчення контракту, і ми маємо намір захищати їх від будь-яких спроб звинуватити їх в неминучих наслідках роботи втомлених моряків на суднах світового флоту. Ми знову звертаємося до урядів із закликом вжити заходів щодо віз, карантину і рейсів, щоб відродити зміни екіпажів. Ми готові вивчити інші важелі впливу на держави, щоб вони поставилися до цієї кризи серйозно», - заявив Дейв Хейндел.

На сьогоднішній день більше 9,5 тис. суден покриті колективними договорами IBF стандарту, укладених між ITF і відповідними роботодавцями. На цих суднах працюють близько 370 тис. моряків.

Станом на червень 2020 р. мінімум у 25% моряків, які працюють на суднах під IBF договорами, були прострочені терміни репатріації, що означає, що 92,5 тис. моряків зараз знаходяться в пастці на борту 9,5 тис. суден, покритих договорами IBF.

Це також означає, що 92,5 тис. інших моряків повинні бути спрямовані як їх заміни, але не можуть дістатися до судна через ті ж обмеженя на переміщення, і не мають змоги заробляти.

Моряки на суднах, покритих договорами IBF, складають 30,8% від 1,2 млн. моряків, які, за оцінками Міжнародної палати судноплавства, є світовим морським персоналом. Якщо вважати, що у 25% моряків на суднах під договорами IBF закінчилися контракти і екстраполювати цей відсоток на 1,2 мільйона моряків в усьому світі, стане ясно, що 300 тисяч моряків в усьому світі «застрягли» на борту суден, а ще 300 тисяч очікують можливості відправитися на роботу.

Таким чином, від нинішньої кризи змін екіпажів постраждали 600 тисяч моряків, і це число зростає з кожним днем.

Більше новин з тегом #Моряки

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

«Ракета вибухнула у 500 метрах від нашого судна»

Розповів член екіпажу судна PINOCCHIO, атакованого хуситами

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!