Загроза для торгівлі: зменшення пропускної здатності Панамського каналу

Кліматичні зміни, що розгортаються на Панамському каналі, можуть вплинути на один з найважливіших судноплавних маршрутів у світі. Адміністрація Панамського каналу (АПК) заявила, що в регіоні зберігаються засушливі умови, які впливають на наявність води для проходження через шлюзи і підвищують ймовірність подальших обмежень.

Адміністрація Панамського каналу повідомляє, що травень 2023 року став найсухішим з 1950 року. Кліматологи прогнозують погіршення ситуації у зв'язку з приходом явища Ель-Ніньо, яке пов'язане з підвищенням температури повітря в усьому регіоні Центральної Америки. У цьому випадку заходи з водозбереження залишатимуться пріоритетом.

Панамський канал не вперше стикається з подібними проблемами. У 2015-2016 роках екстремальні погодні умови та зусилля зі скорочення споживання води, як повідомляється, коштували АПК приблизно 40 мільйонів доларів. Три роки по тому, у квітні 2019 року, АПК повідомила клієнтів, що вводить обмеження осадки до 44 футів, знизивши її на цілий фут всього за один місяць.

Хоча посушливі умови послабились і обмеження були зняті, заходи з економії води були відновлені і тривають з січня. Наразі АПК оголосила про шість коректив рівня осадки, що змусило судна зменшити обсяги вантажів, які вони перевозять. Починаючи з квітня, АПК знизила максимальну осадку з 50 футів спочатку до 47,5 футів, а з середини травня - до 46 футів.

Ці регулювання в основному стосуються суден типу «неопанамакс». Відкрита в 2016 році нова шлюзова система дозволила Панамському каналу приймати вдвічі більше суден, ніж раніше.

Згідно останніх обмежень, судна «неопанамакс» тепер мають осадку 44,5 футів (13,56 м), що менше від звичайної максимальної осадки в 50 футів (15,24 м). Очікується, що подальше обмеження осадки до 43,5 футів (13,26 м) набуде чинності з 25 червня. Таке значне зменшення осадки становить величезну загрозу для міжрегіональних перевезень, зокрема, вантажів з Азії на східне узбережжя США, з Європи на західне узбережжя Південної Америки і з узбережжя Мексиканської затоки на Далекий Схід.

Вплив обмежень вже відчувається в деяких частинах судноплавної галузі. Hapag-Lloyd, перший найбільший у світі оператор контейнерних перевезень, нещодавно запровадив збір за проходження Панамського каналу (Panama Canal Charge) у розмірі $500 за контейнер. Надбавка набула чинності 1 червня і стягується з усіх вантажів, що перевозяться з Азії на східне узбережжя США через канал.

Аналітики також підкреслюють, що Панамський канал стає все більш важливим маршрутом для перевезення ЗПГ. США продовжують нарощувати експорт енергоносіїв з узбережжя Мексиканської затоки, а канал забезпечує життєво важливий маршрут для експорту газу покупцям в Азії.

More news with tag #In World

Ukrainian Maritime Forum

The Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine, with the support of the International Transport Workers’ Federation (ITF) and the State Service for maritime, inland waterway transport and shipping of Ukraine, has the honor to announce the Ukrainian Maritime Forum.

Мобілізація по-новому. Що зміниться з травня

Зібрали найбільш актуальні запитання, що надходили від членів Профспілки, та підготували для вас відповіді на них.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Why is the Dali ship crew still stuck on board in the Baltimore Harbor?

Two weeks after the Dali cargo ship crashed into the Francis Scott Key Bridge in Baltimore. The Key Bridge collapsed early morning on March 26, killing six people who had been working on the bridge.

Thank you for contacting us!