Норвежські компанії покращили умови роботи для українських моряків

Профспілка робітників морського транспорту України вже 18 років бере участь у переговорному процесі за участю Профспілки моряків Норвегії (NSU), Профспілки морських механіків Норвегії (NUME), Норвезької асоціації морських офіцерів (NMOA), а також з представниками Норвезької асоціації судновласників (NSA).

Спільна робота щороку давала позитивні результати, та 2022 рік, незважаючи на всі його труднощі, не став винятком. Так, на початку грудня відбулися традиційні перемовини ПРМТУ з NSA, які передбачають укладання колективного договору на дворічний період – у цьому випадку на 2023-2024 роки.

Сьогодні до складу NSA входять 130 судновласників, що володіють 1400 суднами та буровими установками по всьому світу, на яких працює близько 50 000 моряків та офшорних робітників приблизно з 50 різних країн.

Ще в перші дні війни виступивши з засудженням уряду росії, асоціація підтримала введення суворих санкцій проти агресора. Так, позиції норвезького уряду, який всіляко підтримує нашу країну, поділяє і асоціація, і її члени. Багато з членських компаній NSA з перших днів війни відмовилися від найму російських моряків, попри пов'язані з цим ризики та фінансові втрати. (https://rederi.no/en/aktuelt/2022/russias-war-in-ukraine-has-major-consequences/)

У ході перемовин Профспілки з асоціацією було досягнуто угоди про підвищення заробітної плати українським морякам на період 2023-2024 на 3% (1,5% щороку), збільшено розмір компенсації у випадку смерті моряка під час роботи до 100 тис. доларів США, а також розмір компенсації за втратою працездатності із 150 до 160 тис. доларів США для офіцерів та зі 110 до 115 тис. доларів США для рядових.

Представники асоціації пильно стежать за розвитком подій в Україні, а також за роботою Профспілки на благо моряків у поточних складних умовах, зокрема, на щотижневих онлайн зустрічах, що проводяться під егідою ITF, IMO та ILO. Вбачаючи вагомий внесок, який робить ПРМТУ, асоціація ухвалила рішення про збільшення розміру соціальних відрахувань, зокрема медичних, для українських моряків.

Також нагадаємо, що колективний договір стандарту IBF, що діє протягом 2022-2023 років, передбачає гарантоване підвищення заробітних плат з 1 січня 2023 року для всіх позицій.

Після закінчення переговорів Голова ПРМТУ отримав лист від Пала Тангена, директора з переговорів NSA: «Dear Oleg – Greetings! I saw MR Zelensky's speech from the US Congress on my iPad this morning – I touched me a lot and I believe in your (and our) victory against the despot Putin. BRAVA UKRAINA!!!»

More news with tag #Seamen

Продовження дії посвідчення судноводія на ЄВВШ

«Дію посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими Європейськими внутрішніми водними шляхами можна продовжити» — про що повідомив голова Адміністрації судноплавства Микола Кравчук.

Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Ukrainian Seafarers Working under the Danish Flag: From Signing the Collective Agreement to Renewing Cooperation Terms

Two years ago, the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine (MTWTU) and Danish Shipping signed a historic collective agreement that, for the first time, extended to Ukrainian officers and ratings working on vessels of the Danish International Ship Register (DIS).

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Thank you for contacting us!