Норвезькі судновласники замовляють більше суден, оскільки простої скорочуються

Незважаючи на геополітичну напруженість, зростання інфляції та підвищення процентних ставок, Норвезька асоціація судновласників (NSA) описує загалом оптимістичну картину у своєму десятому Морському огляді 2023.

Замовлення на нові судна перебувають на рекордному рівні, а обсяги відкладених замовлень знижуються. Звіт вийшов напередодні очікувань рекордного показника відвантажень в Північному морі в червні.

Норвезькі судновласники, які володіють четвертим за вартістю флотом у світі, мають замовлення на 215 суден та бурових установок на наступні п'ять років. Це найвищий рівень з моменту початку реєстрації контрактів у 2018 році, згідно з останніми статистичними даними NSA. Значна частина цього зростання припадає на сектор офшорної вітроенергетики.

За словами Габріель Легран Гьєрдсет, директора з питань політики та аналізу NSA, члени Норвезької асоціації судновласників загалом позитивно налаштовані на майбутнє, незважаючи на неспокійну геополітику, зростання процентних ставок та зростаюче занепокоєння щодо протекціонізму.

Незважаючи на ці виклики, норвезькі власники все ще прагнуть мати на воді судна з нульовим рівнем викидів до 2030 року, а весь флот в цілому - вуглецево нейтральним до 2050 року. Компанії готові платити більше за «зелене» паливо і готуються платити ще більше за «паливо майбутнього». Втім, власники шукають стратегії для збільшення масштабів «зеленого» переходу, включаючи контракти на різницю, «зелене» фінансування та вищі податки на викиди парникових газів.

Однак, проблеми безпеки стають все більш очевидними, що призвело до нещодавнього створення Норвезького центру безпеки та стійкості судноплавства, покликаного протистояти цифровим загрозам і викликам. Війна в Україні справила величезний тиск на європейський енергетичний ринок і збільшила попит на норвезький газ. Вона також призвела до зростання витрат, складнішої заміни екіпажів і ускладнення ланцюжка постачання.

Профспілка робітників морського транспорту України вже 18 років бере участь у переговорному процесі за участю Профспілки моряків Норвегії (NSU), Профспілки морських механіків Норвегії (NUME), Норвезької асоціації морських офіцерів (NMOA), а також з представниками Норвезької асоціації судновласників (NSA).

Спільна робота щороку давала позитивні результати, та 2022 рік, незважаючи на всі його труднощі, не став винятком. Так, на початку грудня відбулися традиційні перемовини ПРМТУ з NSA, які передбачають укладання колективного договору на дворічний період – у цьому випадку на 2023-2024 роки.

Було досягнуто угоди про підвищення заробітної плати українським морякам на період 2023-2024 на 3% (1,5% щороку), збільшено розмір компенсації у випадку смерті моряка під час роботи до 100 тис. доларів США, а також розмір компенсації за втратою працездатності із 150 до 160 тис. доларів США для офіцерів та зі 110 до 115 тис. доларів США для рядових.

(Ми розповідали про це тут: https://mtwtu.org.ua/ru/news/norvezski-kompanii-pokrasili-umovi-roboti-dla-ukrainskih-morakiv)

More news with tag #Seamen

Powerful Support for Ukrainian Transport Workers: The 46th ITF Congress Adopted MTWTU's Motion

The Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine, supported by the Trade Union of Railwaymen and Transport Construction Workers of Ukraine, submitted an important motion to the 46th Congress of the International Transport Workers' Federation (ITF) in Marrakech.

Dark fleet’s growing role in seafarer abandonments showcased by ageing gas tankers

Amid a rise in seafarer abandonments linked to vessels employed in sanctions trades, a fleet of gas tankers stands out as a repeat offender.

Українські моряки отримали нові привілеї

Що змінилося в колективних угодах на суднах норвезьких судновласників

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці для моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Thank you for contacting us!