MACN опублікувала свій щорічний звіт за 2022 рік

Морська антикорупційна мережа (MACN) опублікувала свій щорічний звіт за 2022 рік, в якому описала проблеми, що призвели до зростання попиту на підтримку та механізми комплаєнсу в компаніях.

Зокрема, за останні 18 місяців світ відійшов від мислення, сформованого пандемією, намагається впоратися з війною в Україні, та долає серйозні зміни в економічному та торговельному ландшафті. Питання врядування, зокрема боротьба з корупцією, набули більшої ваги на зовнішньополітичному, нормативному та корпоративному рівнях.


Діджиталізація і роль технологій

До 1 січня 2024 року «єдине вікно» ІМО стане загальнообов'язковим для використання в портах по всьому світу. «Єдине вікно» - це значний крок у діджиталізації судноплавства, що означає збільшення обсягу передачі даних і, потенційно, підвищення прозорості в управлінні суднами та їх взаємодії з портовими службами.


Збільшення можливостей обміну даними та кількості підключених суден покращує здатність галузі інформувати судна про можливі ризики, допомагає MACN надавати оперативну підтримку персоналу в режимі реального часу, а також пришвидшує та спрощує процес звітування про інциденти.

Управління та робочі місця

Під впливом нормативно-правового регулювання та контролю з боку акціонерів спостерігається чітка тенденція до покращення корпоративного управління, особливо у сфері боротьби з хабарництвом та корупцією. Управлінню стало приділятися більше уваги завдяки навчанню з комплаєнсу та розбудові антикорупційного потенціалу.

Стрес, відволікання уваги і загрози, які зазвичай супроводжують корупційні вимоги, все частіше розглядаються як питання безпеки на робочому місці для моряків і працівників логістичного ланцюга поставок. З впровадженням цифрових технологій у судноплавство, порти та логістику, все менше можливостей залишається для того, щоб миритися з принципом «так ведеться бізнес». Антикорупційні тренінги та тренінги з комплаєнсу, програма «Знай свого контрагента», гарячі лінії для інформаторів та структури підтримки персоналу швидко покращують здатність компаній реагувати на корупційні вимоги та відмовлятися від них.

Колективні дії - це (єдиний) шлях вперед

MACN вбачає більший тиск і більше стандартів для криміналізації підкупу іноземних держслужбовців, зосереджуючись на «стороні пропозиції» угоди з підкупу. На міжнародному рівні це є частиною багатогранної тенденції, яка охоплює всі сторони антикорупційного рівняння. У цьому контексті галузеві ініціативи колективних дій, такі як проводить MACN, відіграють центральну роль у зміні ставлення до корупції, підвищенні прозорості та зниженні ризиків по всьому ланцюгу поставок.

Стратегія колективних дій

MACN впроваджує ініціативи колективних дій з 2012 року на основі галузевого картографування місць, де галузь стикається з великою кількістю корупційних вимог.

Робота MACN у сфері колективних дій є динамічною і визначається наступними факторами:

Частота, серйозність: Цільовими країнами та портами є ті, де морська галузь стикається з серйозними і частими проблемами з доброчесністю, і які готові вирішувати ці проблеми.

Актуальність: Цільові країни та порти - це ті, які мають бізнес-актуальність для морської галузі на 3-5 років вперед з точки зору морської торгівлі.

Комерційні важелі: Цільовими країнами та портами є ті, де MACN має критичну масу важелів впливу, щоб змінити поведінку шляхом колективних дій.

Доцільність:MACN оцінює можливості для просування змін у співпраці з місцевими зацікавленими сторонами, а також рушійні сили, наприклад, місцеві політичні зобов'язання щодо антикорупційного плану та спрощення процедур торгівлі.

Діяльність MACN у сфері колективних дій у країні також оцінюється наступними факторами:

Впливовість - реалізація ініціатив, орієнтованих на результат, які покращують операційне середовище та знижують рівень корупції.

Лідерство в галузі - розширювати участь членів MACN в ініціативах, зосереджуючись на країнах, де члени організації стикаються з проблемами та ведуть регулярний бізнес.

Інклюзивність - розширення співпраці з ключовими зацікавленими сторонами, такими як уряди, громадянське суспільство та місцеві морські ланцюжки.

Нагадаємо, щоб краще зрозуміти проблеми, з якими стикаються моряки в Україні, представники MACN двічі – у 2021 та 2022 роках – відвідували офіс Профспілки робітників морського транспорту України.

Крім того, у червні 2021 року представники MACN взяли участь у роботі триденної конференції «Дні моряка в Одесі», організованої ПРМТУ та громадським об'єднанням «Центр розвитку морського транспорту України», де виступили у рамках дискусії про протидію корупції у морській галузі.

More news with tag #In World

“One Thing to Know Unions Exist — Another to Understand Their Power”

ITF Coordinator in Germany on Seafarers’ Realities and Industry Challenges

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

Позиція ПРМТУ щодо листа Національного альянсу солідарності «НАС – 25 МІЛЬЙОНІВ»

Шановні члени Профспілки та партнери!

Мобінг на роботі — сигнал для перевірки: що зміниться з жовтня

02 липня 2025 року набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до частини першої статті 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо проведення перевірок з питань вчинення мобінгу (цькування)» № 4352-IX від 15.04.2025 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4352-20#Text).

Thank you for contacting us!