Financial times: ​Вторгнення Росії в Україну провокує заворушення у змінах екіпажів на морських судах

За коментарем до Голови ПРМТУ Олега Григорюка звернувся журналіст міжнародної ділової газети Financial Times.

Лідери галузі попереджають про нестачу робочої сили, оскільки українські та російські моряки становлять близько 14% кадрів торговельного флоту. Україна сама забезпечує 5,4% офіцерів, які очолюють екіпажі більш ніж 74 000 суден, які здійснюють міжнародну торгівлю.

Старший помічник капітана Симон Прокопенко зіштовхнувся з проблемою списання та намагався зрозуміти, як дістатися додому, щоб стати до лав української армії. "Я не можу залишатися осторонь, коли подібні речі відбуваються в моїй країні", - сказав він газеті.

Наразі Президент України Володимир Зеленський закликає людей залишатися вдома та братися за зброю. У той час як говорячи про моряків, які бажають повернутися в країну, керівники судноплавних компаній попереджають про брак життєво важливого персоналу, який підтримує світову торгівлю.

Олег Григорюк, Голова Профспілки робітників морського транспорту України, вважає, що від 55 до 60 відсотків із приблизно 80 000 моряків України нині перебувають на судах, а з них приблизно 20 відсотків хочуть повернутися на батьківщину та воювати. Профспілка радить їм залишатися на борту заради власної безпеки та підтримки глобальної логістики та торгівлі.

"Якщо більшість українських моряків покинуть свої посади, то жодна інша національність не буде здатна зайняти їхні позиції, і це стане катастрофою для світового судноплавства", - сказав він.

Війна також порушила питання щодо корпоративної відповідальності галузі, яка здебільшого наймає працівників на контрактній основі.

«У вас є зобов'язання повернути моряків додому, тому що це працює?» – сказав Стівен Коттон, генеральний секретар Міжнародної федерації транспортників.

Він також додав, що додатковий ризик для глобальних ланцюжків поставок походить від докерів, які можуть відмовитися обробляти російські вантажі незалежно від того, потрапили вони під санкції чи ні.

Маніш Сінгх, головний виконавчий директор Ocean Technologies Group, зазначив, що завдання полягає не в тому, щоб замінити українців, а в тому, щоб підтримувати глобальну комерційну діяльність доти, доки ці моряки не зможуть знову розпочати роботу на судах.

Такі люди, як Симон Прокопенко, чия дружина та троє дітей втекли з України до Польщі, вважають, що поки що у них немає іншого вибору, як піти з галузі.

«Якщо ми цього не зробимо, то наших будинків не стане і не буде сенсу працювати в морі».

More news with tag #Seamen

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Зміни для моряків: чи варто їх очікувати?

25.06.2025 року групою народних депутатів під головуванням Тимошенко Ю.В. були внесені законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56680) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56681). 27.06.2025 року тексти законопроєктів були опубліковані на сайті Верховної Ради України.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

Thank you for contacting us!