Факторы, которые могут свидетельствовать о том, что судно брошено

В связи с вступлением в силу поправок к Конвенции о труде в морском судоходстве 2006 года (MLC, 2006) в отношении брошенных судовладельцем моряков, ITF выпустила информационную листовку с целью разъяснения, в каком именно случае экипаж и судно считаются брошенными.


Первыми признаками того, что экипажу грозит участь «брошенного», являются:


    • судовладелец отказывает в репатриации, хотя трудовой контракт уже подошел к концу;
    • судовладелец отказывается пополнять запасы провизии, питьевой воды, топлива;
    • судовладелец задерживает заработную плату экипажу более двух месяцев.

More news with tag #ITF

Criminalisation: An International Issue

Find out more about how the International Transport Workers' Federation (ITF) is tackling the unfair treatment of seafarers following incidents and suspected maritime crimes

DATA ANALYTICS IN ACTION: HOW ITF INSPECTORATE DATA HOLDS COMPANIES RESPONSIBLE FOR PROTECTING RIGHTS IN MARITIME SUPPLY CHAINS

Comment article by Seth Payer, Head of Data and Research at the International Transport Workers' Federation

Solidarity Beyond Borders: European Trade Unions Support Ukraine

The Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine (MTWTU) participated in the Trade Union Summit for Ukraine organized by the European Trade Union Confederation (ETUC). It took place on April 22-23 in Lublin (Poland) and brought together about 120 representatives of various European trade unions.

Ukrainian Maritime Forum

The Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine, with the support of the International Transport Workers’ Federation (ITF) and the State Service for maritime, inland waterway transport and shipping of Ukraine, has the honor to announce the Ukrainian Maritime Forum.

Thank you for contacting us!