Війна може посилити порушення ланцюжків поставок

Морська страхова компанія Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) опублікувала «Огляд безпеки та судноплавства за 2022 рік», пояснивши, що російська агресія проти України призвела до масштабних збоїв у світовому судноплавстві і, ймовірно, посилить поточні збої в ланцюжках поставок. та кризи зміни екіпажів, спричинені пандемією.

На даний момент судноплавна галузь постраждала за кількома напрямками: загибель людей і суден у Чорному морі, порушення торгівлі з росією та Україною і тягар санкцій, що зростає. Галузь також стикається з проблемами у повсякденних операціях, пов'язаних з наслідками для екіпажу, вартістю і доступністю бункерного палива, а також з загрозою, що створюється кіберрисками.

Незважаючи на трагічну ситуацію в Україні та загрозу для моряків, які опинилися в зоні конфлікту, прямий вплив війни на Україні на судноплавство досі здебільшого обмежувався Чорним морем.

Тим не менш, війна створює додаткове навантаження на морську галузь, яка вже має справу з постійними порушеннями ланцюжка поставок, перевантаженістю портів та кризою зміни екіпажів, спричиненої пандемією.

Міжнародний валютний фонд (МВФ) попередив, що війна в Україні посилить і так високі транспортні витрати цього року і може зберегти їх на більш тривалий термін.

Вартість доставки контейнера світовими трансокеанськими торговельними маршрутами збільшилася в сім разів за 18 місяців після березня 2020 року, а вартість доставки сипучих вантажів зросла ще більше.

Конфлікт також впливає на судноплавство за межами зони конфлікту. Санкції США та ЄС, зокрема, створюють серйозну проблему для судноплавних компаній та страховиків. Багато західних компаній добровільно вирішили припинити торгівлю з росією, що створило складну та невизначену юридичну ситуацію для контрактів, включаючи страхування.

Тривалий конфлікт також може мати глибші економічні та політичні наслідки, потенційно змінюючи глобальну торгівлю енергоносіями та іншими товарами. Розширена заборона на російську нафту може збільшити вартість та доступність бункерного палива та потенційно підштовхнути судновласників до використання альтернативних видів палива. Вже були помічені запити від судновласників, які розглядають можливість використання бункерного палива, що не відповідає вимогам, з нижчою температурою горіння.

У довгостроковій перспективі галузь може зіткнутися з нестачею бункерного палива, і дедалі більше суден будуть змушені переходити на невідповідне чи неякісне паливо, що може призвести до претензій щодо поломки обладнання.

Збігаючись зі спалахами Covid-19 у Китаї, війна в Україні посилює тиск попиту і пропозиції на судноплавство, що триває, що призвело до перевантаженості портів, підвищення фрахтових зборів і збільшення часу транзиту.


Судна та екіпажі опинилися в зоні бойових дій


За даними Міжнародної морської організації (ІМО), на початку конфлікту близько 2000 моряків виявилися замкненими на борту 94 суден в українських портах. За оцінками, 1500 моряків було репатрійовано, зі скороченням чисельності персоналу, місцевими судновласниками, найнятими для заміни екіпажу, тоді як деякі судна перебувають на приколі без екіпажу на борту. Численні торгові судна були заблоковані в українських портах на Чорному та Азовському морях, тоді як судам у ширшому регіоні загрожували морські міни, ракетні обстріли та загроза затримання.

За перший місяць конфлікту в українських портах та на Чорному морі було атаковано щонайменше вісім торгових судів. За даними Морського управління Панами, три вантажні судна, що належать Японії, Namura Queen, Lord Nelson і Helt, зазнали нападу в Чорному морі. Судно Helt затонуло біля берегів Одеси, ймовірно, підірвавшись на міні, внаслідок чого загинули двоє членів екіпажу.


Збитки морського страхування та питання покриття


Збитки морського страхування від війни в Україні нині обмежені, хоча конфлікт, ймовірно, створить невизначеність та юридичні проблеми щодо полісів пошкоджених корпусів суден та вантажу. Страховики також можуть зіткнутися з претензіями щодо полісів морської війни від суден і вантажів, які заблоковані або застрягли в українських портах і прибережних водах через російську блокаду.

Поліси морського страхування зазвичай виключають захоплення судів або фізичні збитки, викликані війною або ворожими діями, наприклад, збитки від морських мін або напади на судна. Однак найзавбачливіші судновласники придбають додаткову військову страховку, яка покриє такі збитки за рахунок додаткової страхової премії на обмежений період часу (зазвичай сім днів). Страховики також не можуть оплачувати претензії, на які поширюються санкції. Навіть якщо забезпечений безпечний вихід із зони конфлікту, судна можуть не почуватися впевнено, використовуючи безпечні морські коридори або ризикуючи зіткнутися з морськими мінами. Проте, що довше судна перебувають у пастці, то важче підтримувати технічне обслуговування та добробут екіпажу. Повідомляється, що деякі екіпажі залишили свої судна в Україні з міркувань безпеки.

Вантажі на зберіганні або в дорозі можуть бути пошкоджені або кинуті через конфлікт або якщо судно застрягло в порту. Судна або судна, що потрапили в пастку, торкнулися санкцій, можуть постраждати від поломки або пошкодження обладнання внаслідок пожежі, зіткнення або посадки на мілину.

Претензії, які виникають відповідно до політики щодо корпусів суден і вантажів, які безпосередньо не пов'язані з війною, можуть бути важкорозв'язними, що пов'язано зі складними юридичними питаннями та тлумаченням політики.


Проблеми з нестачею екіпажу


Вторгнення в Україну також має наслідки для світової морської робочої сили, яка вже відчуває брак після виходу з пандемії. Екіпажі, що потрапили в пастку, стикаються з постійною загрозою нападу, маючи обмежений доступ до їжі та медикаментів. На жаль, кілька членів екіпажу вже загинули внаслідок обстрілу. Значна частина з 1,89 млн моряків у світі – це вихідці з росії та України.

За даними Міжнародної палати судноплавства (ICS), російські моряки складають трохи більше 10% загальної чисельності робочої сили судноплавної галузі, а ще 4% - вихідці з України. Через те, що багато прямих рейсів до росії призупинено, а до російських та українських портів заходить менше суден, морякам із цих країн може бути важко повернутися додому після закінчення поточних контрактів.


Источник: https://safety4sea.com/allianz-war-likely-to-worsen-supply-chain-disruption/#:~:text=Marine%20insurer%20Allianz%20Global%20Corporate,crises%20caused%20by%20the%20pandemic

Більше новин з тегом #Моряки

Український морський форум (анонс)

Профспілка робітників морського транспорту України за підтримки Міжнародної федерації транспортників (ITF) та Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України має честь оголосити про проведення Українського морського форуму.

AMSA: Забезпечення добробуту моряків та контроль за умовами праці на суднах

Питання, пов'язані з дотриманням умов праці на суднах, залишаються однією з найбільш актуальних проблем у морській галузі.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Дякуємо за звернення!