Великобританія встановила мінімальну заробітну плату для моряків

23 березня Великобританія завершила роботу над новим законом, який зобов'язує судноплавні компанії, що працюють у британських портах, забезпечувати рівень оплати праці моряків відповідно до законодавства про мінімальну заробітну плату в країні, незалежно від національності екіпажу або компанії-оператора.

Закон про заробітну плату моряків отримав королівське схвалення. Це зробило його законом в рамках урядової ініціативи щодо запровадження захисту заробітної плати, а також посилення боротьби з несправедливою практикою, припинення експлуатації та покращення умов праці моряків.

«Наш морський сектор є провідним у світі. Це завдяки тисячам моряків, які невтомно працюють, щоб підтримувати ланцюги поставок і безпечно перевозити пасажирів нашими водами», - сказав Марк Харпер, міністр транспорту Великої Британії. «Ці працівники заслуговують на справедливу заробітну плату, і тому я радий спостерігати, що наш Закон про заробітну плату моряків став документом, який допоможе підвищити рівень оплати праці та захистити моряків від експлуатації».

Моряки, які працюють на суднах, що заходять у порти Великої Британії щонайменше 120 разів на рік, тепер матимуть право на заробітну плату, щонайменше еквівалентну національній мінімальній заробітній платі за роботу у водах Великої Британії. Мінімальна заробітна плата у Великобританії наразі становить 6,83 фунтів стерлінгів ($8,40) для осіб віком від 18 до 20 років, 9,18 фунтів стерлінгів ($11,20) для осіб віком від 21 до 22 років, а для осіб віком від 23 років і старше мінімальна заробітна плата становить 9,50 фунтів стерлінгів ($11,60). Новим законом Великобританія встановила високу планку заробітної плати моряків, враховуючи, що з 1 липня 2022 року рекомендована Міжнародною організацією праці базова мінімальна заробітна плата для працездатного моряка становить 648 доларів США (550 фунтів стерлінгів) за календарний місяць, що еквівалентно погодинній ставці 3,20 долара США (2,66 фунтів стерлінгів).

До того, як закон набув чинності, моряки, які працювали на міжнародних маршрутах до або з портів Великої Британії, не мали права на мінімально встановлену в країні заробітну плату, якщо тільки вони не були резидентами Великої Британії, працювали хоча б певною мірою в країні або на суднах під прапором за межами Великої Британії

«Тисячі моряків тепер матимуть додаткові гарантії щодо оплати та умов праці після року неспокою, викликаного масовими звільненнями, здійсненими компанією P&O Ferries», - сказав Стюарт Ріверс, виконавчий директор Ради соціального забезпечення торговельного флоту Великої Британії, благодійної організації, яка надає соціальні послуги морякам і рибалкам. «Забезпечення моряків найвищим рівнем соціальної підтримки є вкрай важливим, і те, що цей закон отримав королівське схвалення, є великим кроком на шляху до досягнення цієї мети».

Минулого року уряд Великої Британії та профспілкові лідери були розлючені рішенням P&O Ferries звільнити 786 офіцерів і рядових без попереднього повідомлення або консультацій з профспілками. Компанія, що належить дубайській DP World і управляє флотом з понад 20 суден, оголосила про звільнення у відеозверненні, заявивши при цьому, що замінить екіпажі дешевшими працівниками з агентств.

Не маючи можливості переслідувати компанію за порушення трудового законодавства, уряд у відповідь запропонував план для моряків з дев'яти пунктів, вісім з яких передбачають прийняття законів, що надають британським портам право відмовляти у доступі суднам, які не платять своїм екіпажам принаймні еквівалент мінімальної заробітної плати встановлений у Великій Британії. Згідно з новим законом, влада матиме право стягувати штрафи з операторів суден, які не нададуть доказів того, що вони платять своїм морякам еквівалент мінімальної заробітної плати, а також відмовляти у доступі до порту судноплавним компаніям, які продовжують порушувати вимоги закону.

Уряд Великої Британії також закликає країни Європейського Союзу наслідувати її прикладу і встановити мінімальну заробітну плату. Великобританія і Франція вже пообіцяли продовжувати спільну роботу над поліпшенням умов праці моряків, які працюють в Ла-Манші, щоб захистити екіпажі від експлуатації.

Уряд також вживає заходів проти так званих недобросовісних роботодавців, які використовують суперечливі практики «звільнення і повторного найму». Розпочато консультації щодо законодавчо закріпленого кодексу практики, що є першим кроком до прийняття нового закону, який регулюватиме цю практику. Кодекс встановлює обов'язки роботодавців, які прагнуть змінити умови праці, якщо існує перспектива звільнення та повторного найму, таким чином вимагаючи від них консультуватися з працівниками та вивчати альтернативні варіанти, не використовуючи загрозу звільнення для тиску на працівників з метою їх згоди на нові умови.

Nautilus International, британська профспілка, яка представляє 20 000 морських спеціалістів, визнала прийняття закону про заробітну плату першим кроком. Однак профспілка вважає, що потрібно зробити більше, щоб запобігти повторенню ситуації з P&O Ferries у березні 2022 року. Вони закликають до впровадження обов'язкового статуту моряків, підкріпленого двосторонніми угодами з сусідніми країнами.

Комітет з питань транспорту Палати громад також рекомендував створити обов'язкову хартію соціального захисту моряків. Поточний план уряду передбачає добровільну реєстрацію операторів, але комітет вважає, що це не дасть гарантій і захисту, які очікуються і на які заслуговують моряки. Голова транспортного комітету Ієн Стюарт висловив занепокоєння, що еквівалент мінімальної заробітної плати моряків у Великобританії буде недостатнім для забезпечення належного ставлення до моряків.

Більше новин з тегом #Моряки

AMSA: Забезпечення добробуту моряків та контроль за умовами праці на суднах

Питання, пов'язані з дотриманням умов праці на суднах, залишаються однією з найбільш актуальних проблем у морській галузі.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Дякуємо за звернення!