Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

Інспектор ITF від SIU Canada Кайл Кемпбелл не отримав дозволу на перевірку балкера ACHI, що стояв у порту Труа-Рів'єр, провінція Квебек. Подібна ситуація сталася раніше з координатором ITF у Канаді Карлом Ріссером в одному з портів на атлантичному узбережжі Канади. Обидва судна, про які йде мова, пов’язані з так званою Міжнародною профспілкою моряків (ISU) — організацією, яку ITF визнала фіктивною профспілкою, створеною в інтересах роботодавців, а не працівників.

«Ці відмови викликають серйозне занепокоєння, – заявив Кріс Гівен, президент SIU Canada. – Інспектори ITF відіграють ключову роль у захисті прав моряків і часто є єдиною гарантією від небезпечних або експлуататорських умов праці у морі. Якщо їм заважають виконувати свою роботу, світ міжнародного судноплавства стає більш небезпечним для всіх моряків».

ISU безпосередньо пов'язана зі словенською комерційною компанією Lanibra, яка виступає агентом для судновласників і роботодавців. ITF офіційно закликала уряд Словенії провести розслідування і скасувати реєстрацію ISU, посилаючись на порушення Конвенції МОП № 98, яка гарантує працівникам право створювати незалежні профспілки і вступати до них без втручання роботодавців.

«Судна, які не дозволяють нам контактувати з екіпажем, викликають серйозні підозри, — зазначив Кайл Кемпбелл, інспектор ITF від SIU Canada. — Ми проводимо ці інспекції, щоб захистити найосновніші права моряків. Якщо нам заважають, існує реальний ризик, що за закритими дверима відбувається експлуатація».

Нещодавно Кемпбелл у співпраці з Міністерством транспорту Канади та контролем держави порту досяг затримання у Квебеку судна Santamaria, що зареєстроване під прапором Панами, належить грецькій компанії та має екіпаж кубинських моряків. Інспекція виявила, що екіпажу платили значно менше ніж мінімальна заробітна плата встановлена МОП, що є порушенням міжнародних трудових стандартів. Двоє моряків списалися з судна після прибуття до Канади, що підкреслює відчай, який відчувають багато моряків, прагнучи втекти від цих жорстоких умов праці.

«Екіпажі покладаються на нас. Якщо нам забороняють перевіряти судна — зловживання залишаються безкарними, – додав Кемпбелл. – Ми несемо відповідальність за захист моряків по всьому світу, коли вони зазнають жорстокого поводження, і для цього інспектори ITF повинні мати можливість виконувати свою роботу без перешкод».

ITF закликає громадськість підписати відкритий лист із закликом до уряду Словенії вжити заходів проти контрольованої роботодавцями організації ISU та забезпечити дотримання міжнародного трудового законодавства. SIU Canada повністю підтримує цю ініціативу та продовжує виступати за захист і справедливе ставлення до всіх моряків, які заходять у канадські порти.

Більше новин з тегом #В світі

Позиція ПРМТУ щодо листа Національного альянсу солідарності «НАС – 25 МІЛЬЙОНІВ»

Шановні члени Профспілки та партнери!

Мобінг на роботі — сигнал для перевірки: що зміниться з жовтня

02 липня 2025 року набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до частини першої статті 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо проведення перевірок з питань вчинення мобінгу (цькування)» № 4352-IX від 15.04.2025 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4352-20#Text).

З 1 серпня 2025 року запроваджується відкритий банкінг

1 серпня 2025 року набирає чинності постанова Правління НБУ № 80 від 25.07.2025 року, якою затверджено Положення про відкритий банкінг в Україні.

Масштабна шахрайська операція з використанням фальшивого прапора: викрито понад 20 підроблених сайтів

Розслідування Lloyd’s List виявило зв’язки між стрімко зростаючою кількістю фальшивих суднових реєстрів, які використовуються сотнями суден під санкціями по всьому світу.

Дякуємо за звернення!