Перевтома моряків під час рейсу — прямий ризик для безпеки судноплавства

У Норвегії другому помічнику капітана контейнеровоза NCL Salten висунуто звинувачення у недбалості під час несення вахти, що призвела до посадки судна на мілину поблизу Тронхейма.

Інцидент стався рано вранці 22-го травня в районі Байнесет — судно зупинилося лише за кілька метрів від прибережного будинку.

Як повідомила поліція, 30-річний український моряк під час допиту зізнався, що заснув під час чергування на вахті. Унаслідок цього судно збилося з курсу та сіло на мілину. На борту перебували 16 членів екіпажу — ніхто з них не постраждав.

NCL Salten, довжиною 135 метрів, прямував до Оркангера і перед інцидентом здійснив три портові заходи за останні 24 години. Наразі судно вже відбуксирували до Оркангера під наглядом Норвезької берегової адміністрації. Попередньо тривали роботи з вивантаження контейнерів, щоб полегшити процес підйому судна на воду.

Норвезька морська адміністрація та поліція Тронделагу розслідують, чи були дотримані належні вимоги щодо укомплектування екіпажу та годин відпочинку, а також допитують моряків. Капітан судна отримав статус підозрюваного — як частина стандартної процедури.

Координатор ITF у Норвегії вже запропонувала допомогу екіпажу, однак наразі з нею ще ніхто не зв’язувався. Вона має намір зробити це, щойно його заведуть в порт.

Цей інцидент ще раз підкреслює критичну проблему перевтоми моряків. Міжнародні норми — MLC, 2006 і STCW — встановлюють чіткі вимоги до робочих годин, відпочинку та організації вахти. ITF та ПРМТУ послідовно наголошують: якщо моряк заснув на вахті — це не індивідуальна провина, а системна помилка роботодавця, який не забезпечив безпечних умов праці. Запобігання таким випадкам вимагає реального виконання конвенцій, контролю з боку адміністрацій і зміни культури відповідальності у судноплавстві — від формального дотримання вимог до реальної турботи про фізичний і психічний стан екіпажу.

Більше новин з тегом #Моряки

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

ХДМА: 14 років у статусі академії та майже два століття освітньої традиції

У Морському юніон центрі відбулося урочисте відзначення 14-ї річниці з дня надання Херсонській державній морській академії статусу академії. Історія закладу налічує майже два століття — це роки формування поколінь фахівців, відданих морській справі.

ITF: Кількість залишених моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Українські курсанти морських закладів освіти склали ЄДКІ за кордоном

Усі тимчасові екзаменаційні центри за кордоном успішно завершили проведення Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ). Явка була відмінною — усі, хто прийшов на іспит, мали змогу без перешкод його скласти.

Дякуємо за звернення!