Відкрите звернення профспілок ITF до моряків і міжнародних співтовариств

На сьогоднішній день пріоритетним міжнародним завданням є розробка заходів щодо запобігання поширення вірусу Covid-19, захист людей і надання допомоги потерпілій економіці.

Проте, основні профспілкові організації, що представляють трудові інтереси майже двох третин моряків світу, вкрай стурбовані і розчаровані відсутністю розуміння у світової спільноти тих проблем, з якими стикаються чоловіки і жінки, які працюють в морі і зараз відчувають себе покинутими.

З початку березня Міжнародна федерація транспортників (ITF) і її профспілки, разом з представниками галузі та спеціалізованими установами ООН, вивчили всі можливі способи залучення уваги урядів, держав прапора та громадськості до того, яку ключову роль моряки грають в сучасній світовій торгівлі. Ми наголошуємо на необхідності надання всілякої допомоги для полегшення змін членів екіпажів, які вже виконали свої зобов'язання за контрактом.

Поки вірус досягав свого піку, ми брали відповідальні рішення, гарантуючи, що світ буде отримувати необхідні товари і основні послуги, що надаються моряками.

Все це стало можливим тільки завдяки жертві моряків, а саме - вашій готовності продовжувати забезпечувати товарами світову громадськість, хоча багато хто з вас тоді вже завершили або збиралися завершити свої контракти. Моряки за підтримки тільки їх власних сімей просто продовжували перевозити необхідні вантажі, при цьому, не скаржачись, а професійно приймаючи виклик, незважаючи на те, що багато країн покинули вас, закривши свої кордони і позбавивши вас доступу до екстреної медичної допомоги та можливостям виходу на берег.

Ми вітали заяви, зроблені міністрами G20 на їх саміті в квітні 2020 року. Тоді урядам було запропоновано подумати про моряків та інших працівників, що грають істотну роль в глобальних безперебійних поставках в цей складний кризовий час. За цим пролунав потужний і однозначний виступ Генерального секретаря ООН, що закликає держави сприяти змінам екіпажів в пріоритетному порядку, визнаючи ключову роль моряків і ті труднощі, з якими вони стикаються в нинішніх умовах.

Драматичні фотографії змучених медичних фахівців, які допомагають людям, потрапляють в світові новини. Це і є приклади інших ключових працівників, які продовжують трудиться, щоб ми жили безпечно і комфортно. Морській індустрії довелося боротися з урядовою бюрократією майже у всіх країнах. Держави передавали свої повноваження один одному або від галузі до галузі, що в підсумку зробило повернення більше 200 000 моряків додому і їх заміну практично неможливою.

Ми самі моряки, і ми слухаємо моряків. Ми розуміємо ваше розчарування від того, що ви не отримали заслуженого визнання за роботу, виконану для підтримки глобальної економіки. Ми приймаємо всю критику, висловлену в моменти розчарування, занепокоєння і безвиході - неможливості покинути судно чи знову приступити до роботи, а також за неодноразові виключення з морських правових механізмів, що регулюють вашу безпеку і благополуччя. Ми чуємо вас і будемо робити все, що в наших силах, щоб підтримати вас.

Тривожним залишається той факт, що навіть країни, які є великими постачальниками морських кадрів, не змогли розробити надійний і практичний план, який сприяв би якнайшвидшому поверненню моряків додому або відправлення їх на судна. Маються на увазі країни, економіка яких будується на працевлаштуванні моряків на міжнародні судна і подальшому доході, який моряки привозять додому. Було зроблено дуже мало, а проблеми багатьох моряків, які повинні повернутися або піти в рейс, не були вирішені. Такі країни повинні стати лідерами у вирішенні проблем змін екіпажів. Ці країни несуть відповідальність за захист своїх моряків, своїх громадян і повинні сказати рішуче «Досить!» світовій спільноті, і попередити світ про ризики, з якими ми зіткнемося з-за того, що після декількох місяців, проведених на борту без перевірки, моряки виснажені. У моряків є права, і ці права повинні дотримуватися.

ITF і її членські Профспілки вирішили підвести риску - більше не приймати як норму загальні винятки щодо контрактів моряків або сертифікації суден. Ми вважаємо, що змушувати моряків продовжувати свої контракти ще і ще - безвідповідально. Ризик нещасних випадків, загибелі людей, морських катастроф і загроз для навколишнього середовища занадто небезпечний, щоб дозволити цьому статися.

Ми усвідомлюємо, чому країни ввели обмеження на поїздки. Існує явна необхідність захистити здоров'я і безпеку свого населення від пандемії. Однак в нинішніх умовах, коли все більше число урядів намагаються перезапустити свою економіку, позбавлення моряків їх прав шляхом запобігання зміни екіпажу більше не може бути виправданням. Світ потребує перевезення товарів, і зміни екіпажів є обов'язковою для цього умовою. Це включає в себе запуск авіасполучень, оскільки пандемія також серйозно торкнулася і галузь цивільної авіації.

Змушення моряків, чиї контракти завершені, залишатися на борту, призведе до того, що кількість необхідних змін екіпажів буде багаторазово збільшуватися день у день, і до кінця серпня близько 375 000 моряків потребуватимуть заміни. Якщо нічого не зміниться, це ще більше посилить неможливість змін екіпажів, а це неприпустимо.

Комерційні інтереси не можуть служити виправданням подальших пролонгацій контрактів та інших неправомірних актів. Якщо це дозволено державами прапора, то вони, поряд з P & I Клубами, стають співучасниками, потенційно відповідальними за нещасні випадки, які можуть статися з моряками, суднами і навколишнім середовищем.

Ми не допустимо ніякої дискримінації або нерівності моряків. Проте, ми хочемо прояснити позицію ITF і Профспілок. Якщо моряк завершив свої зобов'язання за основним або продовженим контрактом і не погоджується продовжувати контракт ще, тоді ITF і Профспілки будуть робити все можливе, щоб допомогти кожному. Профспілки, а тим більше ITF, не призивають і ніколи не закликали до припинення роботи. Але ми говоримо, що будемо продовжувати допомагати морякам в реалізації їх права не продовжувати контракти, і будемо боротися на їхньому боці, на вашому боці!

Більше новин з тегом #ITF

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Команду ITF Інспекторату розширено: напоготові до роботи

Ще одинадцять інспекторів ITF пройшли вступну програму, яка відбулася в ITF House в Лондоні, Великобританія. Зараз вони вже цілком готові до виконання своїх нових обов'язків і боротьби за права моряків у всьому світі, сприяючи зміцненню солідарності з міжнародними профспілками та зацікавленими сторонами морської галузі.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!