Одним із першочергових завдань Профспілки робітників морського транспорту України є просування українських моряків на морському ринку праці та збільшення кількості якісних робочих місць для них.
У рамках цієї мети ще у 2018 році Профспілкою було створено унікальний формат залучення нових роботодавців – Європейсько-Азіатський саміт. Нагадаємо, що завдяки зусиллям Профспілки у 2018-2019 роках українські моряки отримали понад 600 нових робочих місць.
На жаль, зважаючи на очевидні обставини, проведення Саміту в 2020 і 2021 році було неможливим, проте завдання із залучення нових роботодавців продовжує залишатися в ТОП-пріоритетах.
У листопаді цього року список нових партнерів поповнила компанія Cyfadaco Shipmanagement Ltd., яка оперує суднами польської судноплавної компанії Polsteam. На сьогоднішній день флот компанії налічує близько 80 суден, покритих колективними договорами польських профспілок National Maritime Section NSZZ „Solidarność” та Seamen's and Fishermen's Trade Union of Federation. Перевагу у працевлаштуванні компанія віддавала, звичайно, польським морякам.
Історія переговорів Профспілки та компанії бере початок у доковідному 2019 році. Тоді ПРМТУ запропонував Cyfadaco можливість найму українських моряків. На той момент компанія вже розглядала альтернативні ринки для найму моряків. Але навіть незважаючи на це, через різні фактори, у тому числі під тиском польських профспілок, які лобіювали інтереси польських моряків, не готова була вжити конкретних дій.
Однак пандемія коронавірусу внесла свої корективи та після тривалих переговорів 1 вересня цього року представники компанії Cyfadaco Shipmanagement Ltd відвідали офіс ПРМТУ. Наша Профспілка презентувала їм Україну як пріоритетний для розгляду ринок праці. Гості зазначили, що ні в Польщі, ні в інших країнах, які постачали моряків на ринок праці, в яких їм доводилося бувати, вони не бачили такої активної діяльності з боку профспілки – як у правовому ключі, так і соціальному.
У свій нетривалий, але дуже плідний візит компанії вдалося отримати необхідну інформацію, і вже 9 вересня перші моряки розпочали роботу на борту суден компанії.
«Звичайно, ми зустріли не те, щоб опір, а перешкоду з боку польських профспілок, які історично покривають колективними договорами судна компанії. Проте гострота ситуації була в тому, що місцевих польських моряків просто не вистачає для роботи на суднах. Компанія зіштовхнулася із серйозною проблемою зі зміною екіпажів. Це, своєю чергою, викликало необхідність продовжувати контракти, із чим було пов'язане невдоволення моряків та власне профспілок. Таким чином, пошук нової робочої сили став для компанії просто життєвою необхідністю. Звісно, нами було закладено фундамент для того, щоб цим новим ринком для них став саме український. І велику роль у цьому відіграла наша перша зустріч у 2019 році. Саме тоді нам удалося показати, що ми готові постачати професійні кадри. Це, безперечно, був позитивний крок», - зазначає Олег Григорюк.
Сьогодні на суднах компанії знаходиться близько 100 українських моряків і здебільшого це рядові. Через три місяці співпрацею задоволена як компанія, так і моряки, які отримують якісні робочі місця.
«Ми пишаємося тим, що навіть у такі непрості часи нам вдається досягати позитивних результатів. Це якраз той випадок, коли пандемія зіграла нам на руку», - вважає Олег Григорюк.