ITF розширила список «зручних прапорів», додавши дві нові країни

Два суднових реєстри, тісно пов'язані з «тіньовим флотом» — Габон та Есватіні — стали останніми доповненнями до списку прапорів зручності (FOC) ITF. Разом з цим, Тонга була виключена зі списку, що існує вже 76 років, і тепер загальна кількість FOC складає 43.

«Це токсична індустрія — реєстрація суден у країнах, де немає регулювання, нагляду та відповідальності. Це дозволяє експлуатацію та залишення моряків. Мета – створити для судновласників короткий шлях для заробітку грошей без обов'язкового дотримання найкращих практик управління ризиками та належної перевірки через регуляторну відповідальність», — сказав Педді Крамлін, президент ITF.

Компанії часто реєструють судна в країнах з низьким рівнем регулювання, щоб приховати власність, зменшити податкові зобов'язання, використовувати дешеву робочу силу або уникнути стандартів безпеки, що має серйозні наслідки для моряків, які працюють на цих суднах.

Приблизно 50% світового флоту зареєстровано в країнах з FOC. Три найбільші — Панама, Ліберія та Маршаллові острови — самі по собі складають понад 40% міжнародного флоту.

ITF визначає судно під «зручним прапором» як таке, що ходить під прапором країни, відмінної від країни фактичної власності. Ця практика існує попри міжнародне право – Конвенцію ООН з морського права – яка вимагає «реального зв’язку» між судном і країною прапора.

Девід Хайндель, голова секції моряків ITF, сказав: «Вся система зручних прапорів складна спеціально. Причини реєстрації суден під такими прапорами — уникнення податків, уникнення правил безпеки та обходження трудових стандартів і прав людини.

Реальний зв'язок між судном та його реєстром дуже важливий для визначення реального власника. Реєстри прапорів не повинні працювати як бізнеси, використовуючи нижчі стандарти, ніж традиційні національні реєстри. Поки це не припиниться, права моряків будуть продовжувати порушуватись безкарно».

Реєстри Габону та Есватіні, як вважається, залучені до зростаючого так званого «тіньового флоту», який транспортує санкціоновану нафту. Реєстр Габону значно виріс з моменту введення міжнародних санкцій після вторгнення росії в Україну.

Більше новин з тегом #ITF

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

У 2025 році кількість випадків залишення моряків зросла на 30%

Понад 2280 моряків були залишені на 222 суднах цього року з невиплатою заробітної плати в розмірі $13,1 млн і 30% зростанням кількості випадків порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Дякуємо за звернення!