Історія «контейнеризації»: простота та економічність

«Контейнеризація» морських перевезень змінила наше життя таким чином, що ви навіть не можете собі уявити.

Розробка «стандартного інтермодального контейнера» значно знизила витрати на світову торгівлю, особливо споживчих товарів. Це зробило продукти харчування, медикаменти, предмети побуту та енергію доступними для людей по всьому світу. «Контейнеризація» кардинально змінила світову економіку і підвищила рівень життя людей в усьому світі.

Якщо ви живете в країнах ОЕСР, більшість того, що ви споживаєте, скоріш за все, не походить з вашої країни, а доставлено з-за кордону. До «контейнеризації» ці товари зазвичай оброблялися вручну як «навалочні вантажі», або, по суті, як сипучі предмети, розміщені навколо корпусу судна. На завантаження судна десятки докерів витрачали дні або тижні. Це робило багато товарів першої необхідності надто дорогими для перевезення за кордон.

У 1956 році ручне завантаження судна коштувало $5,86 за тонну. Після «контейнеризації» - лише 16 центів за тонну.

Це здається простим, але, завантаживши товари в коробки стандартного розміру, їх можна було завантажувати і розвантажувати за лічені секунди, а не тижні. Вантажовідправники можуть завантажити контейнер на своєму складі, відвезти його в порт, завантажити, розвантажити і доставити до місця призначення як одну єдину коробку - навіть не відкриваючи її.

У 1955 році колишній власник автотранспортної компанії Малком Маклін хотів перевозити свої вантажівки морем уздовж східного узбережжя США. Суда для перевезення сипучих вантажів були занадто неефективними через марнотратство простору на борту. Тому Маклін упакував вантажівки в ящики і розробив сучасний «інтермодальний контейнер». Малком Маклін продав усе, що мав, аби купити два кораблі, здатні перевозити його вантажівки. Це був неймовірний успіх. Пізніше він розширив свої послуги до Роттердама, Шотландії, В'єтнаму, Гонконгу та Сінгапуру. Малкому Макліну приписують найбільший прогрес у світовій торгівлі та величезний внесок у глобальний людський розвиток.

Контейнери дозволили скоротити час доставки з Європи до Австралії з 70 днів до 34 днів, не збільшуючи при цьому швидкість судна.

Сьогодні спеціально побудовані контейнеровози перевозять 90% світових несипучих вантажів. Контейнери домінують у портах, на складах, залізницях, вантажних автомобілях і майже скрізь, де перевозять товари. Вся транспортна логістика була розроблена з використанням стандартного інтермодального контейнеру TEU (двадцятифутовий еквівалент) в якості базової одиниці. Технологічний прогрес ще більше вдосконалив контейнерні перевезення, але концепція залишається напрочуд простою. Це так само, як переносити пакети з машини - просто покладіть їх у коробку.

More news with tag #In World

ПРМТУ на European Shipping Summit 2025

Профспілка робітників морського транспорту України взяла участь у European Shipping Summit 2025, що об’єднав представників моряків, шиппінгу та урядів країн Європи.

Під прицілом росії – не лише Україна, а й продовольча безпека світу

Генеральний секретар ІМО Арсеніо Домінгес звернувся до всіх залучених сторін з закликом до спільної роботи, «щоб забезпечити припинення актів насильства проти невинних моряків і судноплавства. Міжнародне судноплавство ніколи не має ставати жертвою геополітичних конфліктів», – заявив Генсек.

New Opportunities for Seafarers: Assistance in Obtaining Qualification Documents

The legal consulting centre MTWTU LAW HUB provides free of charge support to seafarers, MTWTU members, at all stages of submitting and receiving qualification documents.

Тіньовий флот рф: загроза для міжнародного судноплавства

За даними порталу War & Sanctions, російський тіньовий танкерний флот налічує 89 капітанів і 625 суден, які систематично порушують міжнародне морське право.

Thank you for contacting us!