Історія «контейнеризації»: простота та економічність

«Контейнеризація» морських перевезень змінила наше життя таким чином, що ви навіть не можете собі уявити.

Розробка «стандартного інтермодального контейнера» значно знизила витрати на світову торгівлю, особливо споживчих товарів. Це зробило продукти харчування, медикаменти, предмети побуту та енергію доступними для людей по всьому світу. «Контейнеризація» кардинально змінила світову економіку і підвищила рівень життя людей в усьому світі.

Якщо ви живете в країнах ОЕСР, більшість того, що ви споживаєте, скоріш за все, не походить з вашої країни, а доставлено з-за кордону. До «контейнеризації» ці товари зазвичай оброблялися вручну як «навалочні вантажі», або, по суті, як сипучі предмети, розміщені навколо корпусу судна. На завантаження судна десятки докерів витрачали дні або тижні. Це робило багато товарів першої необхідності надто дорогими для перевезення за кордон.

У 1956 році ручне завантаження судна коштувало $5,86 за тонну. Після «контейнеризації» - лише 16 центів за тонну.

Це здається простим, але, завантаживши товари в коробки стандартного розміру, їх можна було завантажувати і розвантажувати за лічені секунди, а не тижні. Вантажовідправники можуть завантажити контейнер на своєму складі, відвезти його в порт, завантажити, розвантажити і доставити до місця призначення як одну єдину коробку - навіть не відкриваючи її.

У 1955 році колишній власник автотранспортної компанії Малком Маклін хотів перевозити свої вантажівки морем уздовж східного узбережжя США. Суда для перевезення сипучих вантажів були занадто неефективними через марнотратство простору на борту. Тому Маклін упакував вантажівки в ящики і розробив сучасний «інтермодальний контейнер». Малком Маклін продав усе, що мав, аби купити два кораблі, здатні перевозити його вантажівки. Це був неймовірний успіх. Пізніше він розширив свої послуги до Роттердама, Шотландії, В'єтнаму, Гонконгу та Сінгапуру. Малкому Макліну приписують найбільший прогрес у світовій торгівлі та величезний внесок у глобальний людський розвиток.

Контейнери дозволили скоротити час доставки з Європи до Австралії з 70 днів до 34 днів, не збільшуючи при цьому швидкість судна.

Сьогодні спеціально побудовані контейнеровози перевозять 90% світових несипучих вантажів. Контейнери домінують у портах, на складах, залізницях, вантажних автомобілях і майже скрізь, де перевозять товари. Вся транспортна логістика була розроблена з використанням стандартного інтермодального контейнеру TEU (двадцятифутовий еквівалент) в якості базової одиниці. Технологічний прогрес ще більше вдосконалив контейнерні перевезення, але концепція залишається напрочуд простою. Це так само, як переносити пакети з машини - просто покладіть їх у коробку.

Більше новин з тегом #В світі

Український морський форум (анонс)

Профспілка робітників морського транспорту України за підтримки Міжнародної федерації транспортників (ITF) та Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України має честь оголосити про проведення Українського морського форуму.

Мобілізація по-новому. Що зміниться з травня

Зібрали найбільш актуальні запитання, що надходили від членів Профспілки, та підготували для вас відповіді на них.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Дякуємо за звернення!