Безпека морського середовища під загрозою

Міжнародний союз охорони природи: 8 500 затонулих і покинутих суден становлять неминучу загрозу розливу нафти

Міжнародний союз охорони природи (МСОП) попереджає, що забруднення морського середовища затонулими та покинутими суднами в океані може досягти піку вже в цьому десятилітті. Із приблизно 3 мільйонів затонулих і покинутих суден в океані, понад 8500 з них Міжнародний союз охорони природи (МСОП) класифікує як такі, що потенційно забруднюють навколишнє середовище.

Більшість з цих затонулих суден належать до часів Першої та Другої світових воєн і містять шкідливі хімічні забруднювачі, боєприпаси, що не вибухнули, та приблизно 6 мільярдів галонів важкого палива. Це в 545 разів більше нафти, ніж під час витоку з танкера Exxon Valdez у 1989 році, і в 30 разів більше, ніж під час витоку з платформи Deepwater Horizon у 2010 році.

З розвитком судноплавства забруднення моря з затонулих суден все більше стає глобальною проблемою, що потенційно впливає на людей, навколишнє середовище та економіку в усьому світі. На жаль, наразі бракує інформації та механізмів міжнародної співпраці щодо того, як управляти забрудненням від затонулих суден. Це означає, що уряди багатьох країн не можуть діяти на випередження, щоб запобігти таким випадкам.

Крім того, фінансові витрати на ліквідацію забруднення від затонулих кораблів є надзвичайно високими, особливо для країн, що розвиваються. Витрати на очищення в середньому становлять від 2300 до 17 000 доларів за тонну.

Наприклад, есмінець USS Mississinewa затонув у 1944 році у водах Федеративних Штатів Мікронезії. Після шторму в 2001 році ВМС США довелося викачати з судна 1,8 мільйона галонів нафти. Це коштувало близько 6 мільйонів доларів, що становить лише малу частину того, що могло б коштувати в разі витоку нафти.

Зважаючи на велику кількість морських аварій, за оцінками МСОП, витоки із затонулих суден, як очікується, досягнуть найвищого рівня впродовж найближчих десяти років, враховуючи наслідки більш ніж 75-річної корозії. Крім того, суворі погодні умови, спричинені зміною клімату, можуть прискорити процес руйнування затонулих суден.

Щоб запобігти цьому неминучому забрудненню моря, потрібен новий міжнародний стандарт, який би визначав найкращі методи та класифікував затонулі судна відповідно до потенційних екологічних, соціальних та економічних наслідків. Національні уряди також повинні включити питання затонулих суден до своїх морських просторових програм і планів на випадок надзвичайних ситуацій.

Більше новин з тегом #В світі

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Молодіжна конференція на Конгресі МФТ: Ключові питання

Сьогодні, 18 жовтня, в рамках Конгресу ITF в Марракеші відбулася Молодіжна конференція. Сесія була присвячена розробці тa затвердженню п'ятирічного стратегічного плану.

Реалії та виклики для ПРМТУ в умовах війни в Україні: Олег Григорюк в інтерв'ю норвезькому виданню FriFagbevegelse

Під час війни робота Профспілки робітників морського транспорту України набула нових масштабів і значення. Моряки та портовики, що працюють під загрозою ракетних ударів, щодня стикаються з небезпекою та невизначеністю. Портова інфраструктура постійно зазнає атак, але ПРМТУ продовжує підтримувати своїх спілчан як в Україні, так і за кордоном, водночас дякуючи міжнародним партнерам за допомогу.

Золота нагорода ITF за захист інтересів транспортників

На 46-му Конгресі ITF Михайло Кірєєв, перший заступник Голови ПРМТУ, був удостоєний Золотої нагороди, що символізує визнання його непохитної відданості справі працівників транспорту в усьому світі.

Дякуємо за звернення!