Моряки заарештували судно через заборгованість із заробітної

Моряки заарештували судно через заборгованість із заробітної плати та халатність судновласника, оскільки Сенегал ухиляється від виконання зобов'язань перед екіпажем

Четверо моряків за сприяння Міжнародної федерації транспортників (ITF) заарештували вантажне судно біля порту Дакар у Сенегалі після кількох місяців без зарплати та в умовах зростаючої небезпеки для їхнього життя.

Четверо членів екіпажу судна ONDA (IMO 8912467) домагалися ремонту двигуна свого судна, але портова влада протягом року ігнорувала їх прохання про допомогу.

Діючи від імені чотирьох членів екіпажу, ITF звернулася до сенегальського суду з метою законного арешту судна, оскільки його постійне знаходження поблизу зони жвавого судноплавного трафіку несло загрозу безпеці судноплавства. Особливо небезпечним воно було у нічний час, адже судновий двигун не міг забезпечити живлення навіть сигнальних вогнів судна.

Судно залишиться під арештом доки власники не виплатять екіпажу заборгованість із заробітної плати у розмірі понад 84 тис. доларів США. Таке затримання судна означає, що воно не може бути використане його власником до погашення заборгованості.

ITF також вимагає стягнути витрати з власників, оскільки вони залишили судно на якорі на тривалий час, не забезпечивши екіпаж відповідними умовами, як це зобов'язаний робити судновласник відповідно до Конвенції про працю у морському судноплавстві та згідно з більшістю трудових контрактів моряків. ITF декілька разів допомагала морякам, щоби вони не голодували.

Екіпаж був змушений місяцями жити на знеструмленому судні без основних запасів продовольства.

ITF підтвердила, що пан Нгецоп П'єр Робінсон із Камеруну представився екіпажу як новий власник судна. Він намагався обманом змусити екіпаж повернути судно в експлуатацію в обмін на порожні обіцянки, що їм заплатять у майбутньому. Екіпажу повідомили, що вони мають дуже мало шансів повернути те, що їм належить, якщо вони погодяться на таку угоду.


Наприкінці січня адвокати власника судна використали новий підхід, збільшивши розмір своєї пропозиції, щоб досягти звільнення судна Onda. Намагаючись укласти угоду з капітаном судна, вони запропонували йому жалюгідні 33 тис. доларів США. Це набагато менше, ніж 55 тис. доларів США зарплати, що насправді має отримати капітан. За його згодою, ITF відхилила цю образливу пропозицію від імені капітана.


Сенегал порушує міжнародне право


Тим не менш, екіпаж опинився у безвиході, адже не може залишити судно і вирушити додому, доки триває суперечка, а портова влада відмовляється допомогти, незважаючи на чіткі зобов'язання відповідно до Конвенції про працю в морському судноплавстві (MLC 2006), яку Сенегал ратифікував. Сенегал відмовився впустити судно в Дакар, заявивши, що порт надто перевантажений, і наполегливо ігнорує прохання ITF виступити на захист моряків.

Використовуючи такий підхід, вони фактично порушують положення MLC 2006, які покладають на них чітку відповідальність за захист благополуччя моряків, коли ані власник судна, ані держава прапора не роблять жодних дій. У даному випадку власники прострочили реєстрацію судна, що означає відсутність участі у справі держави прапора судна.

«ONDA називають судном-примарою, – сказав Стів Троусдейл, координатор інспекції ITF, – кинутим напризволяще власниками та владою. І ті, й інші повністю знехтували своїми обов'язками догляду за екіпажем. Схоже, їх не хвилює, що чотири людські істоти були залишені гнити на його борту без достатньої кількості їжі та води і без можливості покинути судно».

«ITF заарештувала судно і вимагає, щоб власники виплатили екіпажу належне, а також витрати, які понесла ITF, та вартість репатріації моряків. Якщо вони не дадуть відповідь, наступним етапом буде звернення до суду, щоб судно було продано з аукціону для відшкодування цих грошей», – сказав Троусдейл.

«Власники були повідомлені. Ці моряки страждають вже досить довго. Я без вагань зроблю цей крок, якщо вони не відреагують негайно», – сказав він.

Більше новин з тегом #ITF

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Команду ITF Інспекторату розширено: напоготові до роботи

Ще одинадцять інспекторів ITF пройшли вступну програму, яка відбулася в ITF House в Лондоні, Великобританія. Зараз вони вже цілком готові до виконання своїх нових обов'язків і боротьби за права моряків у всьому світі, сприяючи зміцненню солідарності з міжнародними профспілками та зацікавленими сторонами морської галузі.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!