Дії інспектора П'юджет-Саунд з Міжнародної федерації транспортників (ITF) за підтримки членів Міжнародної спілки берегових робітників і складських служб (ILWU) допомогли захистити групу моряків, яким недоплачували заробітну плату та які побоювалися за свою безпеку після отримання погроз за відстоювання своїх прав.
7 лютого моряки на борту судна ASL URANUS (IMO 9317511), пришвартованого до експортного зернового терміналу в порту Такома, зв'язалися з інспектором ITF Джеффом Енгельсом і повідомили, що їм не виплачують належну заробітну плату. Екіпаж, у складі якого громадяни В'єтнаму, Китаю і Бірми, був найнятий стороннім агентством, що базується в Янгоні, М'янма. Судно належить китайській компанії Agricore Group і зареєстроване в Ліберії.
Енгельс зв'язався із судновласником і агентом, щоб домогтися виплати заборгованості з заробітної плати екіпажу, і 8 лютого компанія погодилася виплатити необґрунтовано утримані кошти. Енгельс відзначив, що перед отриманням зарплати екіпаж повідомив ITF, що з їхніми сім'ями вже зв'язалися судноплавна компанія та агенти з найму і сказали, що їм потрібно буде "повернути гроші".
8 лютого судновий агент доставив на судно 73 458 доларів готівкою, і 15 морякам було здійснено виплати. В якості запобіжного заходу, капітан судна підписав декларацію, якою узгодив, що екіпаж і їхні сім'ї не будуть занесені до чорного списку, не будуть піддані переслідуванням, залякуванням або погрозам за відстоювання свого основного права на отримання належних їм виплат, будуть забезпечені правом безпечного проходу; а також обіцяв репатріювати екіпаж у наступному порту заходу. Оплату і декларацію засвідчили представники ITF і керівництва експортного зернового терміналу.
Енгельс повідомив, що, незважаючи на ці гарантії, екіпаж доповів ITF, що вони отримують погрози на мобільні телефони, та їм кажуть повернути гроші капітану, щойно судно залишить води США. Судно мало вирушити з Такоми в Китай у п'ятницю, 10 лютого, у другій половині дня. За словами Енгельса, екіпаж висловив стурбованість тим, що без захисту ITF їхнє життя може опинитися в небезпеці, щойно судно досягне Китаю.
Докерські спілки, зокрема ILWU, склали листи в делегацію Конгресу штату Вашингтон, берегову охорону США і правоохоронні органи на випадок, якщо екіпаж необхідно буде супроводжувати з судна для їхньої безпеки та відправити прямо додому.
За підтримки буксирів, лоцманів і портових операторів судно залишалося на місці доки проблеми не були вирішені до повного задоволення потреб екіпажу. Енгельс сказав, що представник держави прапора Ліберії піднявся на борт судна і після чотиригодинної бесіди з екіпажем виявив п'ять порушень Конвенції про працю в морському судноплавстві, що спричинило затримання з боку держави прапора Ліберії.
10 лютого ITF, судновласники та держава прапора Ліберії досягли угоди з власниками судна та їхніми агентами з найму екіпажу про захист заробітної плати моряків і гарантій їхньої безпеки.
Енгельс представив екіпажу остаточну угоду. Екіпаж зміг вирішити для себе -зійти з судна в США чи продовжити шлях до Китаю, а потім звідти повернутися додому. Після обговорення нових заходів безпеки, які включали постійний моніторинг з боку ITF, екіпаж проголосував за продовження шляху.
"Цього результату було досягнутозавдяки підтримці кількох організацій, які працюють цілодобово, і завдяки тому, що сильні профспілки, такі як ILWU, були готові стати на захист моряків", - сказав Енгельс.