Не ризикуйте роботою та здоров'ям через алкоголь

До Профспілки, перебуваючи на судні, звернувся моряк, якого компанія планувала списати достроково та за його рахунок.

У процесі спілкування з'ясувалося, що компанія прійняла таке рішення з певних умов, а саме: знаходячись на борту судна, моряк ужив алкоголь, що було відповідним чином зафіксовано (зроблено тест на алкоголь, підготовлено рапорти з підписами свідків).

Оскільки мало місце порушення алкогольної політики компанії та цим самим контракту, компанія була вправі списати моряка достроково, з утриманням з балансу його зарплати витрат з його репатріації.

А у цьому конкретному кейсі моряк втратив ще й бонусну частину свого заробітку за місяць, у якому мав місце інцидент з алкоголем, оскільки, згідно з його контрактом, бонуси виплачуються на розсуд роботодавця.

Незалежно від того, де ви працюєте, в машинному відділенні або на палубі, найчастіше вживання алкоголю заборонено цілком і повністю, щоб уникнути загроз безпеки екіпажу, вантажу та самого судна, адже робота у нетверезому стані може призвести до нещасних випадків та надзвичайних ситуацій.

Вживши алкоголь, моряк ризикує тим, що його контракт буде негайно перерваний, і додому він поїде за свій власний рахунок.

Але з цієї історії можна зробити й ще один висновок: завжди уважно читайте контракт перед його підписанням, адже в ньому може зазначатися, що бонуси не є обов'язковою виплатою, наслідком чого може стати їх втримання роботодавцем.

Найважливіше про трудовий контракт:https://mtwtu.org.ua/magazine/4

Більше новин з тегом #ITF

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

У 2025 році кількість випадків залишення моряків зросла на 30%

Понад 2280 моряків були залишені на 222 суднах цього року з невиплатою заробітної плати в розмірі $13,1 млн і 30% зростанням кількості випадків порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Дякуємо за звернення!