Навчання попри окупацію. Розвиток попри війну

Від початку повномасштабного вторгнення Херсонська морська академія ні на хвилину не припиняла навчальний процес.

Адміністрація вищого навчального закладу прийняла рішення, що їх головна задача - продовжувати дипломувати молоде покоління моряків та підтримувати мотивацію молоді працювати на благо рідної країни. У якому стані академія після тривалої окупації та які плани на майбутнє, нам розповів ректор ХДМА Василь Чернявський.


- 11 листопада 2022 року Херсон звільнили від окупантів і ви, нарешті, змогли зайти до Херсонської академії. Розкажіть, у якому стані зараз матеріально-технічна база вишу.

- На жаль, матеріально-технічна база ХДМА частково постраждала під час окупації м. Херсона російськими військами та внаслідок перебування в будівлі академії росіян та колаборантів.

Найбільших втрат зазнали комп’ютерні класи, лабораторії віртуальної реальності, засоби оргтехніки служб та відділів академії, обладнання інформаційно-обчислювального центру, мультимедійне обладнання лекційних та навчальних лабораторій.


- А що на рахунок обладнання, яке придбали та встановили в рамках спільного проєкту ХДМА, ПРМТУ та IMEC?

- Наш спільний проект з ПРМТУ та ІМЕС допоміг остаточно укомплектувати навчально-тренажерну базу ХДМА, що надало можливість на 100% забезпечувати тренажерну підготовку курсантів відповідно до вимог роботодавців. Тому, відповідаючи на це питання, вважаю за необхідне згадати увесь навчально-тренажерний комплекс.

Обладнання лабораторно-тренажерного комплексу по відпрацюванню навичок безпеки на воді, пожежного полігону, швартовної станції, тренажера по кріпленню контейнерів більшою мірою збереглося. Розукомплектовані або відсутні переважним чином засоби оргтехніки та мультимедійне обладнання. В цілому, стан обладнання потребує подальшого обстеження та перевірки працездатності.

Тренажер машинного відділення практично повністю зберігся та візуально практично не постраждав. Також збереглась та знаходиться в задовільному стані високовольтна лабораторія.

Тренажерне обладнання з підготовки судноводіїв постраждало в більшій мірі. Збереглась лабораторія тренажерної підготовки з динамічного позиціонування суден та навігаційний місток динамічного позиціонування судна, проте в лабораторіях електронної картографії, засобів автоматизованої радіолокаційної прокладки на навігаційних тренажерів, повнофункціонального навігаційного містка, центра управління навігаційними тренажерами залишилися лише меблі, пошкоджено комунікаційне обладнання та кабелі.

Обладнання тренажеру з операцій з великоваговими вантажами та навчальних лабораторій першої медичної допомоги та боротьби з пожежею на судні частково розукомплектовано, їх стан потребує подальшого обстеження.

Практично повністю збереглося обладнання типографії академії.

Наразі неможливо визначити стан будівель та обладнання водної станції ХДМА, а також навчального судна академії ОМ-106, оскільки вони знаходяться на окупованому лівому березі р. Дніпро. Визначити стан вищезазначеного устаткування буде можливо лише після деокупації лівобережжя. На поточний момент часу відомо лише про знищення внаслідок пожежі, що виникла під час обстрілів, шлюпки вільного падіння, яка знаходилась на водній станції ХДМА.


- Що ви відчували, коли прапор України підняли над Херсонською академією?

- Деокупація м. Херсон та підняття українського прапору над будівлею академії була справжнім святом як для працівників академії, так і для всіх мешканців нашого міста, оскільки будівлі академії знаходяться в самому центрі Херсону. Це дозволило нам відчути гордість за Збройні Сили України, та надихнуло надією на подальше відродження нашого міста та всієї Херсонської області.


- Ви не зупиняли навчальний процес, навіть коли Херсон був тимчасово окупований. Розкажіть, як тоді змогли організувати навчання. І як воно триває зараз.

- Керівництву та колективу академії під час окупації Херсону вдалося повністю зберегти навчальний процес в нашому навчальному закладі, який відбувався, і відбувається зараз, на дистанційній основі. Ми спромоглися якісно це зробити завдяки багаторічному досвіду по запровадженню методів та засобів дистанційного навчання, набутому під час пандемії коронавірусу, а також підготовки здобувачів вищої освіти за заочною формою навчання. І незважаючи на те, що значна частка викладачів академії була вимушена виїхати в інші міста України, або навіть за її межі, перехід на дистанційну форму навчання відбувся майже безболісно і без зниження якості підготовки фахівців. Навчання відбувається із застосуванням системи дистанційного навчання MOODLE та інтерактивного навчального контенту, що являє собою авторські розробки наших викладачів, а також засобів тестування. Окрім вже традиційних засобів дистанційного навчання, завдяки нашим партнерам – членам IMEC, ми змогли запровадити в освітній процес специфічні хмарні технології та інтерактивні дистанційні курси (таких провайдерів, як Вартціла та Оушен Текнолочіз Груп), що надало можливість забезпечити практичну підготовку і набуття курсантами фахових компетентностей.


- Частина ваших курсантів за підтримки ПРМТУ зараз проходять навчання в Литві. Наскільки це значущий внесок у їхнє майбутнє та їхню освіту?

Наразі уже 50 курсантів четвертого курсу за фінансової підтримки ПРМТУ отримали чи отримують освітні послуги у Литовській морській академії.

Безумовно, проходження навчання наших курсантів в Литві позитивно впливає на якість їх підготовки, оскільки надає можливість проходити практичну підготовку на тренажерному обладнані, доступ до якого нині в Херсоні, на жаль, відсутній. Також це сприяє інтеграції наших фахівців в європейський освітній простір, оскільки з’являється можливість отримання подвійних дипломів навчання – литовського та українського.

Подібні проекти є не тільки вагомою фінансовою підтримкою наших курсантів, але і значущою соціальною та психологічною допомогою, адже більшість з них є мешканцями щойно деокупованих і, на жаль, ще окупованих територій України. Велика вдячність ПРМТУ за цей проект від наших курсантів.


- Які плани щодо відновлення та розвитку навчального закладу?

Маємо всі сподівання, що найближчим часом Херсонська державна морська академія зможе відновити підготовку морських фахівців в своїх стінах в звичайному форматі, буде не тільки оновлено, але тепер ще і вдосконалено навчально-тренажерну базу нашого навчального закладу. Безумовно в цьому питанні сподіваємось на підтримку наших партнерів від індустрії, а також на те, що ПРМТУ, як активний учасник перемовин ITF з IMEC, долучяться до процесу реновації академії. Тож – віримо в ЗСУ і до найближчої зустрічі у рідному Херсоні, в стінах Херсонської державної морської академії!

Більше новин з тегом #Учні

Сьогодні - Всесвітній день охорони праці

Професійна спілка робітників морського транспорту України провела нараду уповноважених представників з питань охорони праці, присвячену Всесвітньому дню охорони праці.

Дії в надзвичайних ситуаціях

Дії під час повітряної тривоги, як уберегтися при ракетному чи артилерійському обстрілі, вибухонебезпечні предмети та дії в разі їх знаходження, дії при хімічній або радіаційній небезпеці, пожежна безпека в поточних умовах, невідкладна домедична допомога — надзвичайно актуальні та важливі знання, які можуть уберегти від лиха та врятувати людське життя.

Зустріч ПРМТУ у Парламенті Норвегії

Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, зустрівся з Іне Марі Еріксен Сьорейде – Головою Комітету міжнародних зв'язків у Парламенті Норвегії, яка відігравала значні ролі в уряді Норвегії, зокрема, міністра закордонних справ з 2017 по 2021 рік. Вона також стала першою жінкою на цій посаді. Раніше Іне Марі обіймала посаду міністра оборони з 2013 по 2017 рік. Як член Консервативної партії, вона була обрана у 2005 році членом Парламенту від Осло.

ITF Seafarers' Trust: допомога курсантам – інвестиція в майбутнє

Протягом багатьох років Україна посідає провідні позиції щодо підготовки морських кадрів для міжнародного ринку праці. Низка кращих судноплавних компаній набирають українських курсантів і готують молодих та перспективних моряків для роботи на своїх суднах.

Дякуємо за звернення!