Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

В інтерв’ю BBC представники MACN поділилися історіями моряків, які регулярно стикаються з вимаганням цигарок, їжі або інших товарів, щоб забезпечити легке оформлення в портах.

Організація була заснована 11 років тому невеликою групою морських компаній, які мали на меті створити морську галузь без корупції. З того часу MACN виросла до понад 200 компаній по всьому світу, які спільно борються з цією проблемою.

MACN прагне до усунення всіх форм корупції в морських перевезеннях, впроваджуючи антикорупційні принципи та обмінюючись кращими практиками, а також співпрацюючи з урядовими та неурядовими організаціями.

В рамках своєї інформаційної кампанії вони нещодавно виступили на BBC, де обговорили проблему корупції на морському транспорті. MACN повідомила BBC, що за десять років існування організації вона отримала 61 000 повідомлень з більш ніж 1 000 портів у 150 країнах світу. Тільки за 2023 рік вони отримали 5 183 повідомлення.

Вони наголошують, що так звані «чайові» суперечать міжнародному антикорупційному законодавству. Офіційно судноплавні компанії забороняють подібну практику, але багато хто з моряків каже, що такі речі часто трапляються. Експерти припускають, що судноплавні компанії дивляться на це крізь пальці, зосереджені на дотриманні графіків.

Одним із найгірших випадків, про які розповіла організація, був інцидент із капітаном, якого під дулом пістолета забрали з судна за відмову віддати цигарки портовим чиновникам. Його утримували та звинуватили у «порушеннях положень», наклавши штраф.

Інші випадки були менш драматичними, як-от історія моряка, у якого портовий чиновник намагався забрати 5 кг сиру з продовольчих запасів. Вимагання саме їжі, напоїв, цигарок чи грошей, за словами моряків, трапляються надто часто. Деякі члени екіпажу бояться повідомляти про інциденти, побоюючись втратити роботу в галузі.

MACN повідомила ВВС, що співпрацює з урядами дев'яти країн у боротьбі з корумпованими чиновниками. Однак вони визнали ВВС, що попереду ще багато роботи в цьому напрямку. MACN заявила, що працює над тим, щоб допомогти компаніям зрозуміти ризики і розробити більш чітко сформульовану політику, яка допоможе боротися з корупцією.

Раніше MACN відвідувала Україну в рамках програми колективних дій та залучення зацікавлених сторін, зокрема зустрічалася з Профспілкою робітників морського транспорту України.

Більше новин з тегом #Моряки

Українські моряки під прапором Данії: від підписання колективної угоди – до оновлення умов співпраці

Два роки тому Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Данська асоціація судноплавства (Danish Shipping) підписали історичну колективну угоду, яка вперше поширилася на українських офіцерів та рядових, що працюють на суднах під Данським міжнародним реєстром суден (DIS).

Чорне море ганьби: як субстандартне судноплавство перетворює моряків на заручників плавучих трун

12-го жовтня 2025-го року поблизу Болгарії у Чорному морі затонуло вантажне судно EILEEN під прапором Камеруну.

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Україна на шляху до ратифікації MLC, 2006: важливий крок до зміцнення позицій на міжнародній арені

У рамках співпраці Міжнародної організації праці (МОП), Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ), відбувся круглий стіл на тему «Кроки України до ратифікації Конвенції МОП про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006)».

Дякуємо за звернення!