Відпустка на берег: Малопоширена, коротка і під загрозою зникнення

У новому звіті ITF Seafarers' Trust і Всесвітнього морського університету (WMU) підкреслюється тривала відсутність відпусток на берег для моряків у всьому світі.

Проаналізувавши дані 5879 моряків, які взяли участь в опитуванні щодо берегової відпустки, дослідники WMU дійшли висновку, що понад чверть опитаних моряків взагалі не мали можливості зійти на берег, а третина змогла зробити це лише один або два рази протягом усього контракту, середня тривалість якого становила 6,6 місяця.

Звіт демонструє невтішну картину доступу до відпусток на березі та берегових послуг. Офіцери мали найменше шансів отримати відпустку на берег, а екіпажі офшорних суден і танкерів мали найменше шансів зійти на берег. Серед усіх респондентів, навіть якщо морякам вдавалося отримати відпустку на берег, 47% мали змогу провести на березі менше 3 годин, а загалом 93,5% проводили на березі менше 6 годин.

Дані свідчать про те, що перешкоди для відпусток на берег є численними і системними, серед них мінімальний склад екіпажів і надмірне навантаження, збільшення кількості інспекцій, заходи з безпеки в портах та прагнення до операційної ефективності, що скорочує час перебування в порту, відсутність берегових послуг і висока вартість транспортування. Усі ці та багато інших чинників створюють ситуацію, коли для моряків можливість відновитися під час перебування на березі стає недосяжною мрією в багатьох портах.

Кеті Хіггінботтом, голова ITF Seafarers' Trust, зазначила: «Це опитування підтверджує наші побоювання. Моряки не отримують берегової відпустки, тому що її не розглядають як необхідну умову для добробуту екіпажу та безпеки судна. Мова йде про загальну картину, і вона є суворою. Ми сподіваємося, що результати сприятимуть обговоренню та визнанню того, що моряки заслуговують на відпочинок від судна. Потрібні конкретні дії, аби зберегти можливість берегової відпустки».

У звіті чітко зазначено, що проблема є системною і багатогранною. У звіті чітко зазначено, що проблема є системною та багатогранною. Усі зацікавлені сторони — від прапорних і портових держав до агентів, судноплавних компаній та самих моряків — мають об’єднати зусилля, щоб забезпечити збереження та розвиток цього важливого елементу життя на морі. Усі сторони повинні усвідомити, що за відсутності належної уваги нинішня система ризикує повністю знищити берегову відпустку як життєздатну концепцію, що ще більше посилить навантаження на й без того перевантажену робочу силу.


https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/-lavKE9C7-oF...

More news with tag #Seamen

Продовження дії посвідчення судноводія на ЄВВШ

«Дію посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими Європейськими внутрішніми водними шляхами можна продовжити» — про що повідомив голова Адміністрації судноплавства Микола Кравчук.

Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Ukrainian Seafarers Working under the Danish Flag: From Signing the Collective Agreement to Renewing Cooperation Terms

Two years ago, the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine (MTWTU) and Danish Shipping signed a historic collective agreement that, for the first time, extended to Ukrainian officers and ratings working on vessels of the Danish International Ship Register (DIS).

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Thank you for contacting us!