Відпустка на берег: Малопоширена, коротка і під загрозою зникнення

У новому звіті ITF Seafarers' Trust і Всесвітнього морського університету (WMU) підкреслюється тривала відсутність відпусток на берег для моряків у всьому світі.

Проаналізувавши дані 5879 моряків, які взяли участь в опитуванні щодо берегової відпустки, дослідники WMU дійшли висновку, що понад чверть опитаних моряків взагалі не мали можливості зійти на берег, а третина змогла зробити це лише один або два рази протягом усього контракту, середня тривалість якого становила 6,6 місяця.

Звіт демонструє невтішну картину доступу до відпусток на березі та берегових послуг. Офіцери мали найменше шансів отримати відпустку на берег, а екіпажі офшорних суден і танкерів мали найменше шансів зійти на берег. Серед усіх респондентів, навіть якщо морякам вдавалося отримати відпустку на берег, 47% мали змогу провести на березі менше 3 годин, а загалом 93,5% проводили на березі менше 6 годин.

Дані свідчать про те, що перешкоди для відпусток на берег є численними і системними, серед них мінімальний склад екіпажів і надмірне навантаження, збільшення кількості інспекцій, заходи з безпеки в портах та прагнення до операційної ефективності, що скорочує час перебування в порту, відсутність берегових послуг і висока вартість транспортування. Усі ці та багато інших чинників створюють ситуацію, коли для моряків можливість відновитися під час перебування на березі стає недосяжною мрією в багатьох портах.

Кеті Хіггінботтом, голова ITF Seafarers' Trust, зазначила: «Це опитування підтверджує наші побоювання. Моряки не отримують берегової відпустки, тому що її не розглядають як необхідну умову для добробуту екіпажу та безпеки судна. Мова йде про загальну картину, і вона є суворою. Ми сподіваємося, що результати сприятимуть обговоренню та визнанню того, що моряки заслуговують на відпочинок від судна. Потрібні конкретні дії, аби зберегти можливість берегової відпустки».

У звіті чітко зазначено, що проблема є системною та багатогранною. Усі зацікавлені сторони — від прапорних і портових держав до агентів, судноплавних компаній та самих моряків — мають об’єднати зусилля, щоб забезпечити збереження та розвиток цього важливого елементу життя на морі. Усі сторони повинні усвідомити, що за відсутності належної уваги нинішня система ризикує повністю знищити берегову відпустку як життєздатну концепцію, що ще більше посилить навантаження на й без того перевантажену робочу силу.


https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/-lavKE9C7-oF...

Більше новин з тегом #Моряки

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Зміни для моряків: чи варто їх очікувати?

25.06.2025 року групою народних депутатів під головуванням Тимошенко Ю.В. були внесені законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56680) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56681). 27.06.2025 року тексти законопроєктів були опубліковані на сайті Верховної Ради України.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

Дякуємо за звернення!