ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ ПРМТУ

стосовно поточних проблемних питань надання адміністративних та інших послуг морякам

Професійна спілка робітників морського транспорту України (далі – ПРМТУ), що об’єднує понад 80 тисяч робітників морського транспорту, 55 тисяч з яких є моряками – громадянами України, та є єдиною морською профспілкою в Україні, афілійованою Міжнародною федерацією транспортників (ITF), членською організацією Європейської федерації транспортників (ETF), звертається з наступним.

1. Неприпустимим є будь-яка зупинка процедур надання морякам послуг з підготовки, оцінки компетентності та видачі кваліфікаційних документів, що може статися з будь-яких причин.

Це матиме критичні наслідки для працевлаштування українських моряків на судна судновласників, які мають високі внутрішні стандарти оцінки ризиків та впровадили спеціальні антикорупційні процедури.

2. ПРМТУ вітає діалог, розпочатий за ініціативи Міністерства інфраструктури, з навчально-тренажерними закладами та крюінговими компаніями України. В той же час, ми глибоко стурбовані відсутністю такого ж діалогу з кінцевими отримувачами послуг – українськими моряками.

3.ПРМТУ запрошує Міністерство інфраструктури невідкладно провести відкриту зустріч з українськими моряками та висловлює готовність забезпечити організацію та публічне відкрите її висвітлення.

4. За результатами такого діалогу має бути сформовано та публічно обговорено покроковий план дій з реорганізації національної системи підготовки, оцінки кваліфікації моряків та видачі їм кваліфікаційних документів. Цим планом повинні визначатися конкретні виконавці, індикатори виконання, терміни та джерела фінансування.

5. ПРМТУ закликає Кабінет Міністрів України, Міністерство інфраструктури України, Міністерство цифрової трансформації України провести незалежний аудит систем захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, що на цей час застосовуються при наданні послуг морякам.

6. ПРМТУ пропонує утворити незалежну експертно-апеляційну раду у вигляді постійнодіючого консультаційно-дорадчого органу при Морській адміністрації України для розгляду скарг моряків на рішення або бездіяльність посадових осіб на всіх етапах надання послуг морякам.

7. ПРМТУ пропонує Міністерству інфраструктури України щотижнево публікувати на своєму офіційному веб-сайті знеособлену інформацію про стан надання послуг морякам із зазначенням:

  • кількості заяв, поданих моряками з метою отримання допуску до засідання державних кваліфікаційних комісій;
    • кількості моряків, яким відмовлено у допуску до засідань ДКК із зазначенням причин відмови;
    • кількості моряків, допущених до складання комп’ютерного тестування із зазначенням виду тестування, обраного моряками;
    • кількості моряків, які успішно склали комп’ютерне тестування;
    • аналізу типових помилок, яких припускаються моряки під час складання комп’ютерного тестування;
    • кількості заяв моряків про повторне підтвердження кваліфікації на новий термін (Revalidation) на підставі наявного в них стажу роботи на суднах або успішного завершення ними курсів перепідготовки та підвищення кваліфікації;
    • кількості відмов у повторному підтвердженні кваліфікації на новий термін із зазначенням причин відмови;
    • кількості моряків, якими подані скарги про оскарження рішень посадових осіб та відомості про результати їх розгляду;
    • відомості про кількість наявних бланків посвідчень особи моряка та виданих морякам посвідчень кожною службою капітана морського порту окремо;
    • кількість наявних бланків послужних книжок моряка.
    8. ПРМТУ пропонує організувати та провести у приміщеннях державного підприємства «Сервісний центр морського транспорту України» незалежне анонімне опитування моряків (за типом екзит-полу) щодо рівня задоволеності моряків якістю адміністративних та інших послуг з обов’язковим визначенням причин та умов обрання моряками системи комп’ютерного тестування для підтвердження кваліфікації в ДКК.
  • 9. ПРМТУ наголошує на необхідності суворо дотримуватися вимог Порядку видачі кваліфікаційних документів особам командного складу суден та суднової команди морських суден, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 18.10.2013 року № 812, а також Технічного опису бланків документів, що засвідчують належну кваліфікацію моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 26.11.2004 року № 1046.

    10. ПРМТУ звертає увагу українських моряків, що відповідно до пункту 11 Правила І/2 Конвенції ПДНВ, на судні повинні знаходитися оригінали будь-яких дипломів, що вимагаються Конвенцією. Це в тому числі стосується наявності на кваліфікаційному документі оригіналів підпису власника, посадової особи, якою видано цей документ та печатки уповноваженого органу

    11.ПРМТУ закликає всі сторони утримуватися від поширення недостовірної інформації про можливість застосування будь-якої електронної копії дипломів моряків або надання дозволу Міжнародною морською організацію на застосування електронних документів без наявності на судні їх паперового оригіналу.

    Чинна редакція Конвенції ПДНВ не визначає можливості застосування електронних документів моряків, як й сам термін «електронний документ моряка». Процедури використання електронних кваліфікаційних документів моряків на цей час розробляються Підкомітетом з людського фактору, підготовки та несенню вахти IMO, а їх обговорення є предметом значних суперечок між державами – членами ІМО.

    Детальна інформація з цього питання буде розміщена на офіційному веб-сайті ПРМТУ.

    Більше новин з тегом #Моряки

    Гана не будет штрафовать суда с непривитым экипажем до февраля

    Морская страховая компания Gard сообщила, что Гана отозвала свое распоряжение о наложении штрафов на суда с непривитым персоналом.

    Будьте внимательны к предложениям о трудоустройстве

    Одной из наиболее распространенных мошеннических схем является рассылка предложений о работе в море от имени известных судоходных компаний.

    Осторожно: судно YANGZHOU CONFIDENCE

    В ПРМТУ обратился моряк за консультацией относительно судна YANGZHOU CONFIDENCE (IMO 9774850, Маршалловы острова).

    Нехватка персонала, загруженность портов и штамм Омикрон: что ждет морское страхование в 2022?

    Спустя более двух лет после начала пандемии COVID-19 давление на мировые цепочки поставок не ослабевает, поскольку обширная сеть каналов, включая порты и морские суда, которые используются для распределения товаров, остается в напряженном состоянии.

    Дякуємо за увагу!
    Будь ласка, заповніть форму нижче, і ми будемо раді відповісти на ваше запитання!

    Дякуємо за звернення!