Статистика покинутих суден у 2023 році

Міжнародна федерація транспортників (ITF) оприлюднила дані про кількість покинутих суден у 2023 році, які свідчать про зростання цих показників порівняно з попереднім роком, що викликає занепокоєння.

Загалом було повідомлено про 132 випадки залишення суден, що на 13 (тобто на 10,92%) більше, ніж у 2022 році. Переважна більшість цих повідомлень (129) надійшла від ITF.

Відповідно до Конвенції МОП 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC), судно вважається покинутим, якщо судновласник не покриває витрати на репатріацію моряків; залишає екіпаж без необхідного утримання і підтримки; або іншим чином в односторонньому порядку розриває зв'язки, в тому числі не виплачує передбачену контрактом заробітну плату морякам протягом щонайменше двох місяців.

Основні показники такі:

- Заборгованість із заробітної плати у 129 випадках, про які повідомила ITF, перевищила $12,1 млн.

- 1 676 моряків звернулися до ITF з покинутих суден.

- Індійські моряки були найчастіше покинутими судновласниками - понад 400 випадків.

На сьогоднішній день ITF повернула понад $10,9 млн заборгованої зарплати з 60 з цих суден. Остаточна сума перевищить $12,1 млн, оскільки на вирішення справ потрібен час, а нові звернення моряків будуть надходити, збільшуючи таким чином суму заборгованості, що підлягає відшкодуванню.

Стів Троусдейл, координатор Інспекторату ITF, сказав: «Зростання кількості випадків залишення суден та екіпажів є неприйнятним. Це наслідок функціонування галузі, в якій моряк може бути товаром, що легко викидається. Моряки та їхні сім'ї платять найвищу ціну за жадібність судновласників і невиконання ними своїх зобов'язань; екіпажі страждають від нелюдських наслідків системи, яка ставить під загрозу їхній добробут, гідність і основні права людини. Інспектори ITF виконують неймовірну роботу, притягаючи до відповідальності судновласників, які намагаються уникнути покарання за жорстоке поводження та рабське ставлення стосовно моряків».

Найбільша кількість випадків залишення суден була зафіксована за державами прапорів:

Панама - 23

Палау - 12

Камерун - 11

Сент-Кіттс і Невіс -8

Прапор невідомий - 8

Коморські острови - 6

Танзанія - 6

Того - 6

Як ми вже розповідали, на жаль, українці досі входять в топ-5 національностей, які знаходяться на покинутих суднах. Тенденція показує, що з такими проблеми стикаються моряки, які не уважно читають умови трудового контракту, не знають своїх прав.

Щоб не опинитися на покинутому судні через недобросовісних посередників у працевлаштуванні, його можна перевірити заздалегідь за посиланням: https://www.ilo.org/dyn/seafarers/seafarersBrowse.list?p_lang=en або звернутися до ПРМТУ. Щоб оперативно отримати відповідь на всі питання, ви можете скористатися чат-ботом Профспілки: https://wep.wf/uvmj7n

Більше новин з тегом #В світі

ПРМТУ та IMarEST підписали Меморандум про взаємодію

Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Інститут морської техніки, науки та технологій Великобританії (IMarEST) зробили важливий крок на шляху до зміцнення дружніх зв'язків, підписавши Меморандум про взаємодію між IMarEST та ПРМТУ у межах своїх компетенцій як безпосередньо, так і за посередництва Одеського відділення IMarEST.

«Якщо ми зможемо вистояти у ці важкі часи, ми переможемо»: в Лондоні пройшов Український морський форум

12 років рабства на судні — Абдул Нассер Салех нарешті вдома

Дванадцять років тому Абдул Нассер Салех приступив до своїх обов'язків механіка на судні Al Maha. Після цього він застряг на борту цього судна на шокуючий термін - 4 000 днів.

Закон про мобілізацію: відповіді на найпоширеніші питання

18 травня набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку». Відповідно до цього Закону передбачено багато змін щодо військового обліку та мобілізації. Зібрали найбільш актуальні запитання, що надходили від членів Профспілки, та підготували для вас відповіді на них.

Дякуємо за звернення!