Зміна екіпажів: Спільна заява ITF і JNG

Рекомендована структура протоколів для забезпечення безпечної зміни і переміщень екіпажів суден під час пандемії коронавируса (Covid-19)

Об'єднана переговорна група (JNG), до складу якої входять представники роботодавців, і Міжнародна федерація транспортників (ITF), що представляє профспілки моряків і їх членів, вітають Циркулярний лист Міжнародної морської організації (IMO) (№ 4204 / Add.14), спрямований 5 травня 2020 року всім державам-членам IMO, Організації Об'єднаних Націй і спеціалізованих установ, міжурядовим і неурядовим організаціям, які мають консультативний статус при IMO.

У цьому циркулярному листі передбачається структура протоколів, що забезпечують безпечну та максимально швидку зміну екіпажів, і в той же час дається оцінка, викликаними Covid-19, серйозним проблемам, з якими стикається світова морська галузь. У листі також наголошується на критичне, але часто невідоме і ігнороване, скрутне становище моряків і важлива роль, яку вони відіграють у світовій економіці і для нашого суспільства, а саме:

«Судноплавство має життєво важливе значення для підтримки функціонування глобальних ланцюжків постачань, проте нинішня ситуація є нестабільною в плані безпеки і благополуччя екіпажів суден і безпечного здійснення морських перевезень. Щомісяця близько 150 000 морякам необхідно проводити зміну на суднах, на яких вони працюють, забезпечуючи відповідність міжнародним морським нормам, що гарантує безпеку, здоров'я і благополуччя членів екіпажів, а також запобігання втоми».

Як відповідальні соціальні партнери, JNG (до складу якої входять Міжнародна рада морських роботодавців, Міжнародна асоціація морських менеджерів Японії, Корейська асоціація судновласників і Evergreen) і ITF (що представляє 215 профспілок моряків з 1 мільйоном членів), раніше двічі домовлялися про продовження контрактів моряків з метою захисту їх від впливу Covid-19, а також з урахуванням величезної кількості складних проблем, які створює ця глобальна пандемія з точки зору обмежень на подорожі та наявності рейсів. Як наслідок, значне число моряків були змушені залишатися на борту після закінчення терміну їх трудового договору, в той час як інші перебувають в готовності, чекаючи, коли вони зможуть прибути на свої судна і продовжити заробляти на життя.

В ході обговорень JNG і ITF погодилися з тим, що нинішня ситуація з відсутністю зміни екіпажів більше не може продовжуватися, оскільки це може завдати шкоди здоров'ю та добробуту моряків, піддаючи ризику їх самих, а також навколишнє середовище і функціонування глобальних ланцюжків постачань. Фактор втоми моряків не слід недооцінювати, тому соціальні партнери домовилися не продовжувати контракти, а передбачити період реалізації не більше 30 днів (до 15 червня 2020 року), щоб у урядів був час для введення в дію системи протоколів, як це викладено у циркулярному листі IMO.

Тому сторони домовилися:

1. Надати перехідний період, щоб уряди і роботодавці могли ввести в дію підготовлену IMO систему протоколів, що дозволяють протягом 30 днів, починаючи з 15 травня 2020 року, забезпечити безпечне сприяння здійсненню змін екіпажів.

2. Компанії розглянуть, якщо це буде фінансово доцільно, можливість матеріального заохочення кожного моряка, у якого закінчився трудовий договір, але який продовжував працювати.

3. Компанії розглянуть, якщо це буде фінансово доцільно, можливість дострокової виплати заробітної плати морякам, які чекають на прибуття на судно.

4. Компанії будуть по можливості надавати морякам додатковий частотний діапазон і доступ до Інтернету для спілкування з рідними.

5. Коли починається зміна екіпажів, тим морякам, які перебували на борту найдовше, буде надаватися пріоритет, і вони будуть репатрійовані у першу чергу незалежно від рангу.

Нарешті, ITF і JNG хочуть попередити держави прапору, клуби P&I, операторів і фрахтувальників про те, що в разі, якщо Система протоколів для змін екіпажів не вступить в силу до середині червня 2020 року, наслідки пов'язаних зі стресом захворювань моряків і неможливість постійного доступу до медичної допомоги на березі може негативно позначитися на рентабельності експлуатації суден.

Жаклін Сміт, Морський Координатор, Міжнародна федерація транспортників

Франческо Гарджуло, Секретар JNG і керівник IMEC

Більше новин з тегом #ITF

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Команду ITF Інспекторату розширено: напоготові до роботи

Ще одинадцять інспекторів ITF пройшли вступну програму, яка відбулася в ITF House в Лондоні, Великобританія. Зараз вони вже цілком готові до виконання своїх нових обов'язків і боротьби за права моряків у всьому світі, сприяючи зміцненню солідарності з міжнародними профспілками та зацікавленими сторонами морської галузі.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!