«Середземне море – зручне море»

«Середземне море – зручне море» — кампанія, започаткована Міжнародною федерацією транспортників (ITF) та афілійованими профспілками, основною метою якої є виведення неякісних суден із Середземного моря.

Зручні прапори (FOC) — це прапори країн з менш суворими нормами, що дозволяють судновласникам реєструвати судна на більш вигідних умовах, мінімізуючи витрати шляхом, наприклад, уникнення податків, трансфертного ціноутворення, уникнення профспілок, найму моряків, які не мають постійного місця проживання, та/або власників паспортів за дуже низькими ставками заробітної плати, несплати внесків на соціальне забезпечення та соціальне страхування своїх екіпажів, використання праці моряків для обробки вантажів, а також уникнення суворого дотримання стандартів безпеки та охорони навколишнього середовища.

Більшість таких суден курсує в Середземному морі, тому й було розпочато цю кампанію. Так, інспектори ITF у всіх країнах Середземномор’я провели ретельні інспекції всіх суден під прапорами Островів Кука, Палау, Сьєрра-Леоне та Того, на яких наразі найбільша кількість зареєстрованих субстандартних суден.

Зокрема, умови життя та праці на суднах під згаданими прапорами, вік яких у середньому перевищує 40 років, нижчі за всі стандарти. Крім того, самі судна становлять додаткову небезпеку для здоров’я моряків і особливо для навколишнього середовища та судноплавства загалом.

Згадані країни, які є «зручними прапорами», приймають гроші від судновласників і дозволяють експлуатування неконвенційних суден, які взагалі не повинні працювати.

Лише за останні три роки на суднах під зручними прапорами Островів Кука, Палау, Сьєрра-Леоне та Того було зафіксовано:

⁃ Понад 30 випадків покинутих суден, коли екіпажі залишалися без зарплати, їжі, води та можливості дістатися додому;

⁃ 5 500 000 доларів США невиплаченої заробітної плати, яку ITF довелось вимагати з власників суден цих прапорів від імені екіпажу;

⁃ понад 5 000 порушень техніки безпеки або екологічних норм, та затримань органами влади.

Як Профспілка зазначала раніше, у 2020 році ITF розпочала кампанію для покращення умов праці та побуту моряків на судах в даному регіоні.

Проблему субстандартного судноплавства у Середземноморському регіоні вперше було порушено ще 16 років тому: обговорювалася можливість створення окремого колективного договору для цього регіону. На жаль, тоді не вдалося досягти згоди, і проформу договору так і не було розроблено.

Однак, впродовж років ситуація не тільки не змінювалася на краще, а лише погіршувалась.

ПРМТУ закликає моряків: перед тим, як підписати контракт, звертайтеся за консультацією до Профспілки за перевіркою інформації щодо судна, щоб вберегти себе від неприємного здивування його станом після прибуття на борт!

Більше новин з тегом #В світі

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

«Ракета вибухнула у 500 метрах від нашого судна»

Розповів член екіпажу судна PINOCCHIO, атакованого хуситами

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Данська модель ринку праці – принципи повної поваги

Данія – це розвинена країна, де поєднуються традиційні скандинавські цінності та сучасні інновації. Вона відома своєю високою продуктивністю, інвестиційною активністю та впровадженням зелених технологій.

Дякуємо за звернення!