ПРМТУ захистив право українських моряків на справедливі результати іспитів у ДКК

4 жовтня 2021 року Одеський окружний адміністративний суд виніс рішення у справі за позовом українських моряків про скасування та визнання протиправними рішень Державної кваліфікаційної комісії (ДКК) Інспекції з підготовки та дипломування моряків (ІПДМ, Інспекція) про відмову у підтвердженні кваліфікації. Правову допомогу моряку на всіх етапах оскарження результатів ДКК надавали фахівці ПРМТУ.

Ще в січні цього року українські моряки, старші помічники капітана на танкерах і хімовозах, звернулися до Інспекції з метою підтвердження кваліфікації для отримання свідоцтва спеціаліста для роботи на цих типах суден та Диплому радіооператора GMDSS (глобальної морської системи зв'язку під час лиха).

ДКК проходили у формі усної співбесіди по відеоконференції. Під час засідань голови та члени ДКК виявили відверто упереджене ставлення до моряка, дозволили собі грубість на його адресу, що було зафіксовано моряком на аудіозаписі. Більше того, члени ДКК вказували, що моряк, на їхню думку, неправильно відповідає на запитання, і давали свої пояснення, які були помилковими.

Не погодившись із рішеннями ДКК, моряк звернувся до ПРМТУ з проханням допомогти йому у захисті його порушених прав.

За участю ПРМТУ до Інспекції та Морської адміністрації України було подано скарги на результати ДКК та надіслано запити на надання офіційних відеозаписів засідань ДКК. Також своєчасно було подано заяви про розгляд скарг у присутності моряка та представника ПРМТУ. Проте, Інспекція не надала відеозапису засідань, а скарги на результати ДКК було розглянуто без участі моряка та представника ПРМТУ.

23 лютого цього року під керівництвом чинного на той момент Міністра інфраструктури України Владислава Криклія відбулася зустріч представників ПРМТУ з посадовими особами Інспекції та Морської адміністрації, під час якої представники Інспекції не змогли пояснити причини відмови у наданні моряку відеозаписів.

За підсумками зустрічі Міністр дав протокольне доручення про надання всіх матеріалів, що запитувалися моряком та ПРМТУ, включаючи відеозаписи засідань ДКК, а також доручення провести службову перевірку дій посадових осіб Інспекції при розгляді скарг моряка.

Лише після цього Інспекція надала розшифрування засідань усіх трьох ДКК та протоколи засідань апеляційних комісій, сформованих Інспекцією для розгляду скарг моряка.

Під час вивчення наданих документів з'ясувалося, що у протоколах засідань є коригування діалогу, що відбувся між моряком та членами ДКК насправді під час співбесіди. При цьому відеозапису засідань ДКК Інспекція так і не надала.

Більше того, і опис позиції ДКК щодо «неправильних» відповідей моряка у розшифровках засідань, та акти апеляційних комісій містили помилкові посилання на положення міжнародних конвенцій у сфері торговельного мореплавання та не обґрунтовували неповноту чи некоректність відповідей моряка.

На жаль, вичерпавши всі можливості відновлення справедливості у процесі досудового врегулювання, моряк за допомогою ПРМТУ був змушений звернутися до суду з позовом про скасування рішень ДКК та визнання протиправною бездіяльность Інспекції та Морської адміністрації України під час проведення засідань ДКК та розгляду скарг моряка.

Під час судового розгляду Інспекція не надала документів та додаткових доказів, які могли б спростувати вимоги моряка.

Суд, вивчивши матеріали справи, ухвалив рішення щодо практично повного задоволення вимог моряка до Інспекції.

На жаль, суд не задовольнив вимоги моряка до Морської адміністрації України щодо визнання протиправної бездіяльності з неналежного розгляду скарги та вимоги про визнання протиправної бездіяльності Інспекції щодо не проведення атестації голів та членів ДКК.

Зазначимо, що це рішення є першим успішним рішенням у судовій практиці щодо порушення прав моряка при підтвердженні кваліфікації в ДКК.

Моряк залишився задоволеним результатом звернення до суду та подякував ПРМТУ за виконану роботу та принципову позицію щодо захисту його прав.

ПРМТУ і надалі надаватиме морякам повне сприяння та допомогу щодо захисту їх прав, а на підставі матеріалів даного судового процесу будуть підготовлені пропозиції щодо внесення змін до законодавства України для забезпечення законності процесу видачі кваліфікаційних документів морякам та швидкого та об'єктивного розгляду їх скарг.

Більше новин з тегом #Моряки

Український морський форум (анонс)

Профспілка робітників морського транспорту України за підтримки Міжнародної федерації транспортників (ITF) та Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України має честь оголосити про проведення Українського морського форуму.

AMSA: Забезпечення добробуту моряків та контроль за умовами праці на суднах

Питання, пов'язані з дотриманням умов праці на суднах, залишаються однією з найбільш актуальних проблем у морській галузі.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Дякуємо за звернення!