Звернення Голови Морський секції ITF Девіда Хейндела

Це звернення до кожної морської членської організації ITF, а також до всіх членів морських профспілок - моряків, які професійно і ретельно виконують свою роботу в цей непростий і невизначений час.

Ми дякуємо вам за те, що ви продовжуєте перевозити життєво важливі товари та підтримуєте рух світової торгівлі під час пандемії COVID-19. Без вашої самовідданості і самовідданості багатьох інших працівників транспорту світ був би в набагато гіршому стані і, можливо, життя б зупинилося повністю.

12 березня Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) оголосила спалах COVID-19 пандемією. У відповідь держави стали закривати свої кордони, а також вводити соціальне дистанціювання і обмеження на пересування з метою стримати поширення вірусу. Незважаючи на ці обмеження і загрозу зараження вірусом, наші профспілки і їх члени, моряки з усього світу, продовжували виконувати свої обов'язки щодо забезпечення поставок основних товарів, необхідних нам для повсякденного життя.

З огляду на загальний стан здоров'я і безпеку моряків, 17 березня ми затвердили продовження контрактів членів екіпажів на місяць до 16 квітня. Це було взаємно узгоджено профспілками моряків і компаніями, які підписали Угоди ITF.

Оскільки ніхто з нас не стикався з пандемією, ми й гадки не мали, як довго триватиме ця глобальна криза в галузі охорони здоров'я, наскільки вона буде важкою і що необхідно погоджувати з роботодавцями та урядами в міру розвитку ситуації. Головною турботою і пріоритетом ITF разом з нашими членськими організаціями, коли було прийнято рішення про продовження контрактів з моряками, було підтримання здоров'я і безпеки моряків, а також надання суднам можливості продовжувати роботу.

Це потребувало значної жертовності від багатьох моряків та їхніх родин, оскільки всілякі обмеження, введені урядами, миттєво привели до повного припинення змін міжнародних екіпажів. Моряки втратили будь-яку можливість повернутися додому або змінитися, а деякі країни навіть відмовили морякам в їх основному праві на невідкладну медичну допомогу та стоматологічне лікування.

В кінці квітня ITF знову погодилася продовжити контракти ще на 30 днів, щоб виграти час для проведення переговорів і консультацій з індустрією та агентствами ООН із розробки протоколів, що забезпечують безпечну зміну екіпажів суден і пересування під час коронавірусной пандемії, а також щоб продовжувати надавати урядам гарантії того, що зміна екіпажів не погіршить поширення вірусу.

Після кількох тижнів напруженої роботи ITF і багатьох морських членських організацій, які розробляють протоколи і лобіюють індустрію і уряди, міжнародне морське співтовариство нарешті отримало «дорожню карту» для урядів, покликану полегшити зміну екіпажів. У зв'язку з цим 5 травня Міжнародна морська організація (IMO) випустила 12-кроковий план для 174 держав-членів про те, як «відновити» зміни екіпажів, щоб моряки могли сходити на берег, а нові екіпажі - приєднуватися до суден. На жаль, це не означає, що обмеження будуть зняті негайно, бо кожна держава має ввести в дію процеси і процедури для забезпечення змін екіпажів, але це крок у правильному напрямку.

Після декількох місяців обмежень, пов'язаних з COVID-19, уряди в даний час розглядають і розробляють плани з ослаблення обмежень і поступового відновлення роботи підприємств. Тепер, як ніколи раніше, ці підприємства будуть потребувати наших моряків для доставки продовольства, промислових товарів і сировини для забезпечення життєдіяльності суспільства.

Індустрія зажадала ще одного продовження контрактів з екіпажами, поки уряди вводять в дію протоколи, але ITF і її членські організації твердо переконані, що ще одне продовження матиме зворотний ефект, тому домовилися про 30-денний період реалізації протоколів, який буде діяти з 15 травня по 15 червня. За цей час ITF очікує, що уряди зроблять конкретні дії із сприяння змін екіпажів. ITF перегляне період реалізації 1 червня з метою переконатися, що зусилля не виявилися марними.

Людям, які не працювали на судні, важко зрозуміти, як це - жити і працювати на борту судна шість, вісім або навіть десять місяців. Для моряків - це спосіб життя, але коли закінчуються контракти, моряки готові повернутися додому і мають на це абсолютне право відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці (МОП) про працю в морському судноплавстві 2006 року (MLC).

Як люди з нетерпінням чекають закінчення карантину, щоб зустрітися зі своїми близькими і друзями, так і моряки чекають того ж самого, як повідомляють наші членські профспілки. Однак, на відміну від решти населення, морякам доводиться чекати зустрічі не пару місяців, а аж до року, а деяким - навіть довше.

В ході щоденних нарад Генеральний директор ВООЗ підкреслював необхідність «національної єдності і міжнародної солідарності». Для моряків, зайнятих у міжнародній торгівлі, це означало закриття національних кордонів. Від моряків, в свою чергу, очікували, що вони будуть продовжувати свою роботу в ім'я солідарності і на благо всього світу, не чекаючи від світу прояви солідарності у відповідь.

Будьте впевнені, що ITF і її членські профспілки будуть продовжувати чинити тиск на установи ООН, уряди і роботодавців, щоб ті віддавали пріоритет сприянню зміні екіпажів моряків в усьому світі, щоб це перестало бути проблемою. Світова спільнота повинна взяти на себе колективну відповідальність і не тільки визнати моряків «ключовими працівниками», а й наочно продемонструвати, що їх права, закріплені в міжнародному та національному законодавстві, такому як MLC, 2006, дотримуються.

На передовій боротьби з пандемією - безліч героїв: від медичних працівників і прибиральників до тих, хто працює в харчовій промисловості і на всіх видах транспорту, включаючи моряків. ITF і наші членські організації - ваші профспілки - не послаблять тиску до тих пір, поки кожен моряк не опиниться вдома в безпеці, а ті моряки, які терпляче чекали вдома, щоб змінити своїх колег, не будуть на борту, щоб товари у світі продовжували надходити туди, де вони потрібні, завдяки всім вам. Якщо уряди країн світу мають намір забезпечити безперебійну роботу торгівлі, життєво важливо, щоб моряки на борту суден мали можливість змінюватися без зволікання.

Більше новин з тегом #ITF

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Команду ITF Інспекторату розширено: напоготові до роботи

Ще одинадцять інспекторів ITF пройшли вступну програму, яка відбулася в ITF House в Лондоні, Великобританія. Зараз вони вже цілком готові до виконання своїх нових обов'язків і боротьби за права моряків у всьому світі, сприяючи зміцненню солідарності з міжнародними профспілками та зацікавленими сторонами морської галузі.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!