Криза в Червоному морі та напади на комерційні судна

Протягом кількох місяців моряки, які працюють у Червоному морі та Баб-ель-Мандебській протоці, що з’єднує Середземне море з Азією, стикаються зі зростаючою загрозою ударів безпілотників, ракетних атак і навіть захоплень літаків. Життя та безпека моряків знаходяться під загрозою, кількість нападів зростає щодня.

Стверджується, що атаки спрямовані на судна, які мають зв’язки з Ізраїлем або заходили в ізраїльські порти, хоча в багатьох випадках це не відповідає дійсності.

Крім того, під час кризи в Червоному морі спостерігалося пов’язане з цим збільшення опортуністичних нападів сомалійських піратів. Нещодавні інциденти підігріли страх перед новою загрозою піратства біля східного узбережжя Африки, і тепер зона ризику простягається від Червоного моря до Аденської затоки та Індійського океану.

ETF у спільній заяві з Асоціацією судновласників Європейського співтовариства (ECSA) висловили глибоку стурбованість нападами на комерційні судна в Червоному морі та Аденській затоці.

Поточна ситуація та позиція ETF:

- Незважаючи на те, що багато суден перенаправляються транзитом через мис Доброї Надії, все ще багато суден проходять через цей район. Ситуація продовжує загострюватися, і той факт, що досі немає загиблих чи серйозних травм, є лише випадковим збігом обставин.

- Судноплавні компанії повинні продовжувати змінювати маршрути своїх суден, доки не стане безпечно подорожувати Червоним морем, паралельно беручи до уваги той факт, що навіть для тих моряків, які зараз змінюють маршрут, це означає – додаткові дні на борту судна протягом тривалого часу.

- ETF знову закликає до того, щоб безпека моряків була першочерговою. Усі збої в ланцюзі поставок, стрімке зростання цін на доставку та страхове покриття разом із загальним впливом на економіку є дуже серйозними наслідками, але це все є лише другорядними комерційними міркуваннями порівняно з ризиком, який створюється для безпеки моряків.

Головне – це безпека моряків, і зараз у центрі уваги має бути їх здоров’я. Моряки є серцем судноплавної галузі, і їхня здатність виконувати свої обов’язки, не побоюючись за свою безпеку, є важливою. ETF закликає всі національні та міжнародні органи влади взяти на себе свої обов’язки та зайняти позицію щодо прав і захисту моряків у Червоному морі.

- Крім того, після тривалих інцидентів та ескалації конфлікту в південній частині Червоного моря та Аденській затоці, які загрожують безпеці транзитних моряків і суден, Міжнародний форум переговорів – Комітет районів бойових дій (IBF WOAC) погодив додаткові заходи для підтримки безпеки та добробуту моряків.

- Принципово важливим є те, що моряки мають право утримуватися від приєднання або відмовитися від проходження через Червоне море та мати право на репатріацію за рахунок Компанії.

- Починаючи з 16 лютого 2024 року, IBF WOAC погодився розширити зону високого ризику і включити до неї Аденську затоку та навколишні води, а також погодився включити її в існуючі умови для визначеної IBF зони високого ризику для південної частини Червоного моря.

«Заходи щодо забезпечення безпеки та благополуччя моряків є критично важливими та необхідними для підвищення безпеки життєво важливих торгових шляхів. Моряки є ключовими працівниками, які забезпечують рух ланцюгів постачання, і заслуговують на захист», – сказала Лівія Спера, генеральний секретар ETF.


Докладніше за посиланням:

https://www.etf-europe.org/the-red-sea-crisis-and-the-attacks-on-commercial-vessels/?fbclid=IwAR0R_ZiNTNUKIO5ztO9YDAWnT345HlhhQfzdOpp9a9jaFoGRXvEBtO7CDxo

Більше новин з тегом #Моряки

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

«Ракета вибухнула у 500 метрах від нашого судна»

Розповів член екіпажу судна PINOCCHIO, атакованого хуситами

Залишення моряків – ганебне явище сучасної морської індустрії

Судновласники дедалі частіше залишають моряків напризволяще на борту суден, іноді на місяці, а то й роки.

Дякуємо за звернення!