Від кадета до капітана за 6 років

Стати капітаном за 6 років неможливо? Артем Панченко - капітан V.Ships довів, що у світі немає нічого неможливого. Це історія не про романтику в морі, це історія про те, як моряк бачить ціль та не бачить перешкод. Кожен рейс - новий виклик, кожен день - боротьба із головним конкурентом: сам із собою. Як вдалося нашому моряку подолати такий великий шлях, читайте далі.

- Моряк - це покликання?

- Професія моряка - це не покликання, це щирий вибір людини, яка добровільно позбавляє себе свободи, полишає свою сім'ю і свій дім, щоб працювати, подорожувати. Діти ж не народжуються в тільняшці, цю тільняшку одягають потім, свідомо.


- Розкажіть з чого розпочався ваш шлях?

- Я пройшов недовгий шлях за часом, але довгий шлях у посадах. Тобто я за 6 років виріс від кадета до капітана. На кожній із посад я був максимум два повноцінні контракти, бо в першу чергу, мені потрібен був стаж. Тобто я набирав промоушени і одразу рухався на іншу позицію. А взагалі свій шлях я починав від матроса. Я вчився і мені потрібна була морська практика - 6 місяців закордонного плавання. Ось так я і потрапив матросом другого класу на скотовоз, а вже на старшому курсі я пішов кадетом.


- Не було сумнівів, що можливо зарано одягати погони?

- Мені багато хто говорив, що це рано, що це швидко, що це неможливо. Але нічого неможливого немає! І на своєму особистому прикладі, я хочу показати молодим хлопцям, щоб нікого не слухали. Якщо, наприклад, 3-й помічник відчуває, що після першого контракту на цій посаді, він може працювати другим помічником - чому ні? Ось моряки старого покоління кажуть, потрібно два, три, п'ять контрактів зробити, щоб щось зрозуміти. Ні. Потрібні просто знання і впевненість у собі. Як то кажуть "апетит приходить під час їжі". Ось точно так і в роботі.


- Ви були готові до обов'язків капітана?

- Коли я був старшим помічником, я максимально брав на себе роботу капітана, я брав участь у листуванні, я брав участь у постановці на якір. Втім, я впевнений, що до нової посади моряк може бути готовим лише на 70-80%, бо решту відсотків можна отримати лише з практикою у посаді. Ось я коли був старпомом, скільки б я не питав, не дивився, все одно, будучи капітаном, я опинився в таких ситуаціях, коли потрібно ухвалювати рішення миттєво, а от досвіду такого немає. Тому ось цей капітанський досвід з'являється тільки після того, як одягнеш погони. А разом із ними набудеш права та обов'язки капітана.


- Приведіть приклад такої ситуації, коли ви зрозуміли справжню відповідальність своєї посади?

- Ну, наприклад, у мене на борту стало погано одному моряку. Мене вранці розбудили, а в нас був дуже довгий перехід. Моряк дістав травму і довелося екстрено завозити його на острів у Тайвань. Тобто зв'язуватися з Тайваньским МПРС, діяти екстремально. По-перше, людині потрібно надати меддопомогу, а також організувати захід, щоб вийти з чартеру, і ось тут ти розумієш, що таке посада капітана, що, окрім тебе, ці рішення ніхто не ухвалить.


- Як важливо самовдосконалюватися для моряка?

- Самовдосконалення та саморозвиток потрібен усім без винятку, якщо людина хоче рости. По-перше, час не стоїть на місці, по-друге, технології не стоять на місці, а ще законодавство країн змінюється. Тому навіть будучи капітаном, ти повинен завжди тримати руку на пульсі. Я також зараз розумію, що мені ще потрібно читати і вчитися. Я взагалі вважаю, що розумна людина розуміє, що незалежно від посади вона має постійно вчитися. Як кажуть: «Століття живи, століття вчись». Тобто постійно потрібно розвиватися.


- У чому перевага для моряка бути членом ПРМТУ?

- Насамперед я всім кажу, що Профспілка - це як хороше медичне страхування. Тільки в цьому випадку не медичне, а життєве, тому що Профспілка – це «швидка допомога» для моряка. Перше - це захист себе, друге - це захист сім'ї, що навіть більш важливо. Крім того, Профспілка - це ком'юніті моряків, однодумців, де ти завжди можеш поспілкуватися або запитати поради. Я в ПРМТУ з кадетських років і завжди тримаю зв'язок з юристами та спеціалістами. Це той прошарок суспільства, де потрібно перебувати, щоб бути в тренді та покращувати свої навички.


- Що далі? Адже своєї головної мети ви вже досягли

- Я домігся проміжного результату, того якого хотів. Просто коли людина піднімається вгору сходами, то для неї певні цілі спочатку здаються вгорі, а потім вони на одному горизонті. Так от я досяг мети, яка для мене колись була вершиною. Тому зараз я в пошуках нових цілей.



More news with tag #Seamen

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Problems with welfare, payment, and maintenance at ELEEN SOFIA

The International Transport Workers' Federation (ITF) reports that it is currently working with Australian authorities to resolve a case of crew abuse, wage theft and appalling conditions aboard a bulk carrier owned by a Bulgarian company. The vessel is also under the arrest of Australian border guards and is detained in Gladstone.

Survey: your vote matters!

Women make up only about 2% of the global maritime workforce.

"You can achieve any goal you want: women can do everything"

Since childhood, Kateryna Hoyman has dreamed of sea adventures. She spent every spare minute near the Black Sea, looking at the ships. This way, she felt like a part of this big world where every day brings new impressions and challenges. Thus, she decided that her future was connected with the sea.

Thank you for contacting us!