Право на роботу працівників пасажирського флоту не повинно бути обмежене

ПРМТУ отримує численні звернення від працівників пасажирських суден щодо відмов Адміністрацією судноплавства щодо підтвердження отримання від них копій освітніх та кваліфікаційних документів. У зв'язку з цим ПРМТУ надіслала листа на адресу Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.

Головне, на що ПРМТУ звертає увагу:


  • Конвенція Міжнародної організації праці (МОП) 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006), основний міжнародний документ, який визначає трудові та соціальні права моряків під час роботи на морських суднах. Відповідно до Конвенції, під терміном «моряк» визначається будь-яка особа, яка зайнята або працює в будь-якій якості на борту судна, на яку поширюється ця Конвенція. МОП додатково роз’яснила, що Конвенція поширюється на «будь-яку особу, яка працює на борту судна, тоїї вимоги поширюються на всіх працівників, включаючи каютний і прибиральний персонал, персонал бару, офіціантів, артистів, співаків, кухонний персонал, персонал казино та косметологів» .
  • Правилами перетинання державного кордону громадянами України не встановлені конкретні вимоги стосовно перевірки документів у Єдиної державної електронній базі з питань освіти або того, документи якого освітньо-кваліфікаційного рівня мають бути подані особою для отримання підтвердження від Адміністрації судноплавства.
  • Відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України до екіпажу судна входять капітан, інші особи командного складу і суднова команда. Суднова команда складається з осіб, які виконують службові обов’язки на судні та не належать до командного складу судна. Разом із тим, чинним законодавством України також не визначаються будь-які вимоги до освітньої кваліфікації осіб, які входять до складу суднової команди та виконують обов’язки на посадах персоналу бару, офіціантів, кухонного персоналу, персоналу казино тощо.
  • Громадяни України, які уклали або мають намір укласти трудовий договір для роботи у якості члена екіпажу пасажирського судна, на посадах для яких Конвенцією ПДНВ не передбачені вимоги до підтвердження професійної компетентності, для отримання підтвердження Адміністрації судноплавства про отримання копій освітніх і кваліфікаційних документів повинні подавати такі документи:

- посвідчення особи моряка;

- будь-якийдокумент про освіту, оформлений відповідно до статі 40 Закону України «Про освіту», інформація про якийвнесена до ЄДЕБО -для осіб, які отримали освіту після 2000 року;

- будь-який документ про освіту -для осіб, які отримали освіту до 2000 року;

- свідоцтво про завершення початкової підготовки та інструктажу з питань безпеки для всіх моряків.

Повний текст листа: https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/u5iDrYNKVnv9...

More news with tag #Seamen

ITF повідомляє про тривожну кількість випадків залишення моряків на борту суден

У 2023 році ITF працювала зі 129 випадками покинутих суден.

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Problems with welfare, payment, and maintenance at ELEEN SOFIA

The International Transport Workers' Federation (ITF) reports that it is currently working with Australian authorities to resolve a case of crew abuse, wage theft and appalling conditions aboard a bulk carrier owned by a Bulgarian company. The vessel is also under the arrest of Australian border guards and is detained in Gladstone.

Survey: your vote matters!

Women make up only about 2% of the global maritime workforce.

Thank you for contacting us!