Поправки до списків IBF та ITF щодо зон воєнних дій і зон підвищеного ризику

18 серпня 2023 року в результаті засідання Комітету зон бойових операцій IBF (IBF WOAC) та подальшої комунікації зі Спільною переговорною групою роботодавців (JNG) до переліків зон воєнних дій і зон підвищеного ризику IBF і ITF були внесені зміни, що відображають нові ризики, пов'язані з російсько-українським конфліктом.

Зокрема, з 01 вересня 2023 року, з метою врахування останніх підтверджених повідомлень про атаки безпілотників у районі Керченської протоки, а також потенційного використання безпілотників у більш широких районах Чорного моря після припинення дії "Зернової угоди", було додано зону воєнних дій в Азовському морі та зону високого ризику в водах Чорного моря, які потенційно можуть бути атаковані безпілотними літальними апаратами.

Згідно стаття 17.1 Рамкового договору IBF, оновлений перелік зон воєнних дій IBF має зберігатись на борту судна і бути доступним для екіпажу.

Давайте нагадаємо, які наразі зони воєнних дій і підвищеного ризику визначено в Україні.

Зона воєнних дій - Азовське море і Керченська протока на північ від 45° 03' 00' північної широти (чинна з 1 вересня 2023 року по 1 листопада 2023 року з подальшим продовженням за взаємною згодою між сторонами IBF)

Цей район включає всі води і порти Азовського моря і Керченської протоки на північ від широти 45° 03' 00'N.

Зона високого ризику - Чорне море (чинна з 1 вересня 2023 року по 1 листопада 2023 року з подальшим продовженням за взаємною згодою між сторонами IBF)

На півночі ця зона межує з:

- зоною воєнних дій у північній частині Чорного моря на лінії від українсько-румунського кордону до точки 45°10'N 031°00'' східної довготи і до точки 45°21'N 032°30'' східної довготи;

- узбережжя Кримського півострова;

- район воєнних дій в Азовському морі та Керченській протоці, обмежений широтою 45°03'00'N

Зона воєнних дій - Північний регіон Чорного моря (чинна з 1 березня 2022 року по 1 листопада 2023 року з подальшим продовженням за взаємною згодою між сторонами IBF)

Ця зона бойових дій простягається від українсько-румунського кордону до точки 45°10'N 031°00'E і до точки 45°21'N 032°30'E.

Зона воєнних дій - всі порти України (чинна з 1 березня 2022 року по 1 листопада 2023 року з подальшим продовженням за взаємною згодою між сторонами IBF)

Ця зона бойових дій застосовується до всіх суден, незалежно від того, перебувають вони в ходу чи ні, включаючи всі судна, що стоять на якорі і пришвартовані в межах цієї зони.

Під час транзитного проходу судна через усі вищевказані зони, слід вживати заходів захисту моряків 3 рівня Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів, які можуть включати виділення персоналу або систем, що належним чином знижують вразливість судна. Достатність таких додаткових заходів безпеки повинна визначатися в залежності від типу судна, розміру, вільного простору під час транзиту і швидкості, при цьому, за необхідності, слід консультуватися і звертатися за порадою до відповідної профспілки (профспілок) ITF.

Протягом транзиту/перебування в зоні воєнних дій моряки мають право на отримання бонусу в розмірі 100% базової заробітної плати (має виплачуватися щонайменше протягом 5 днів після входу в зону і далі за кожен день фактичного перебування судна в зоні) і подвоєну компенсацію в разі смерті або втрати працездатності.

У випадку транзиту суден через зону воєнних дій, моряки мають право не продовжувати рейс. У такому випадку моряк повинен бути репатрійований за рахунок компанії з виплатою всіх належних йому виплат, нарахованих до дати повернення в порт найму, а також з виплатою компенсації в розмірі 2-місячної базової заробітної плати.

Для отримання більше детальної інформації на цю тему, ви можете перейти за посиланням та ознайомитись з документами на сайті ПРМТУ.

https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/Nuux5I3MFABpz4L0wCHWYqkFY9Xc0Zqy.pdf

https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/Iny96zs5_nKq7ck0Z2zEzK2UTnTaxkCp.pdf

More news with tag #Seamen

ITF повідомляє про тривожну кількість випадків залишення моряків на борту суден

У 2023 році ITF працювала зі 129 випадками покинутих суден.

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Problems with welfare, payment, and maintenance at ELEEN SOFIA

The International Transport Workers' Federation (ITF) reports that it is currently working with Australian authorities to resolve a case of crew abuse, wage theft and appalling conditions aboard a bulk carrier owned by a Bulgarian company. The vessel is also under the arrest of Australian border guards and is detained in Gladstone.

Survey: your vote matters!

Women make up only about 2% of the global maritime workforce.

Thank you for contacting us!